Bu araştırmada amaç, dijital hikâye aracılığıyla içerik geliştirmeyi deneyimleyen öğretmen adaylarının; motivasyon ve hızlı içerik geliştirme öz yeterlilik inanç düzeylerinin belirlenmesidir. Ayrıca öğretmen adaylarının dijital hikâyeyi eğitim amaçlı kullanmaya ve dijital hikâye hazırlamaya ilişkin düşünceleri de ele alınmıştır. Araştırmada nitel ve nicel veriler toplanmış, karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkçe öğretiminde materyal geliştirme seçmeli dersini alan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Web 2.0. Hızlı İçerik Geliştirme Ölçeği Özyeterlilik İnanç Ölçeği” ve “Öğretim Materyali Motivasyon Anketi” ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. ASSURE modeli kullanılarak Türkçe dersi öğretim programından 6. ve 7. Sınıf kazanımlara ilişkin öğretim tasarımı geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz yeterlilik algılarının “yüksek”, hikâye hazırlamaya yönelik motivasyonlarının ise “çok yüksek” düzeyde olduğunu göstermiştir. Öğretmen adayları, dijital hikâye hazırlamanın eğlenceli olduğunu, zevk verdiğini, ortaya bir ürün çıkarmış olmanın ve yeni uygulamalar öğrenmiş olmanın kendilerini
mutlu ettiğini, ileride öğretmenlik hayatlarında kullanacakları bir uygulamayı öğrenmiş olmanın özgüvenlerini artırdığını, başarılı hissettirdiğini dile getirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | April 25, 2022 |
Publication Date | June 1, 2021 |
Submission Date | March 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 23 |