Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 229 - 233, 05.11.2014

Abstract

Aleksandr Garkavets, Kıpçakskoe Pismennoe Nasledie, Tom I-II-III, Almatı 2002

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 229 - 233, 05.11.2014

Abstract

Kıpçak Yazılı Mirası eserini hazırlayan Prof. Dr. Aleksandr Nikolayeviç Garkevets 1947 yılında tarım uzmanı Nikolay Aleksiyeviç Garkavets ve öğretmen Darya Garkavets’in çocukları olarak
Ukrayna’nın Donetsk şehrinde dünyaya gelmiştir. Eğitim hayatına Ukrayna’da devam eden Garkavets, 1970 yılında Harkov Devlet Üniversitesi, Filoloji Fakültesi, Ukrayna Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olmuştur. 1972-1975 yılları arasında Ukrayna Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti Bilimler Akademisi Dilbilim Enstitüsü tarafından gönderildiği SSCB Bilimler Akademisi Doğubilimi Enstitüsü’nde doktora eğitimini tamamlamıştır. “Konvergentsiya Armyano-Kıpçakskogo Yazıka k Slavyanskim v Usloviyah Subordinativnogo Dvuyazıçiya Ego Nositeley v g. Kamenets-Podolskom XVI- XVII yy.” adlı doktora tezini savunarak başarıyla mezun olmuştur. 1987 yılında SSCB Bilimler Akademisi Dilbilim Enstitüsünde “Razvitiye Strukturı Turkskih Yazıkov v İnoyazıçnom Okrujenii(Na Materiale Urumskogo i Armyano- Kıpçakskogo Yazıkov)” adlı tezini savunarak akademik çalışmalarına başarıyla devam etmiştir

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ebru Çetin Milci

Publication Date November 5, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 1

Cite

Chicago Çetin Milci, Ebru. “Aleksandr Garkavets, Kıpçakskoe Pismennoe Nasledie, Tom I-II-III, Almatı 2002”. Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi 1, no. 1 (November 2014): 229-33.

MUJOT publishes scientific studies such as research articles, review articles; historiographic studies, archival and monographic source publications, scholarly translation and transcriptions, bibliography and chronologies, book and thesis reviews, interviews and obituary studies along with announcements about related subjects about Turkic World particularly in the fields of language, culture, literature, history, folklore, geography and art.