Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Sayı: 16, 25 - 33, 22.06.2019

Öz

İzmir Buca Onat Tüneli, Onat Caddesi ile Şehirlerarası Otobüs Terminali ve çevre yolu arasında
yapılmakta olan kazı destek çalışmaları 2017 yılında başlamıştır. Tünelin destek sınıfı
için belirlenen her zonda o zonu temsil eden sondajlar göz önünde bulundurulmuştur. Yeni
Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) ana ilkelerinde projelendirilmiştir. İzmir Buca Onat
Tüneli Projesi, trafik problemlerinin ve binaların yoğun olduğu bir alandan geçmektedir. Kazı
faaliyetleri sırasında ve sonrasında oluşan tünel içi deformasyonların ve yüzey hareketlerinin
devamlı ölçülmesi ve değerlendirilmesi gerekli olmaktadır. Tünel kazı çalışmalarından dolayı
oluşan yüzey oturması ve tünel cidarında oluşan deformasyonların belirlenebilmesi için püskürtme
beton işleminden sonra tünel içindeki deformasyon plakaları yerleştirilmiş, oluşan
deformasyonlar sonucunda okuma değerleri günlük ve tasman çalışmalarına paralel olarak
değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı, 2018. Buca Onat Caddesi Jeoteknik değerlendirme raporu, İzmir Büyük Şehir Belediyesi
  • Kömürlü E., Kesimal A., 2013. Geçmişten Günümüze Tünelcilik ve Tahkimat Malzemeleri, Madencilik, 52, 33-47.
  • Köse, H., Gürgen, S., Onargan, T., Yenice, H., Aksoy, C. O., 2007. Tünel ve Kuyu Açma. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Yayınları No:145.
  • Ulusay, R., Sönmez H., 2007. Kaya kütlelerinin mühendislik özellikleri: Güncellenmiş – genişletilmiş 2. Baskı, TMMOB Jeoloji mühendisleri odası yayınları, No:60
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

M. Baki Çolak

C. Okay Aksoy

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Çolak, M. B., & Aksoy, C. O. (2019). İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi. MT Bilimsel(16), 25-33.
AMA Çolak MB, Aksoy CO. İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi. MT Bilimsel. Haziran 2019;(16):25-33.
Chicago Çolak, M. Baki, ve C. Okay Aksoy. “İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi Ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi”. MT Bilimsel, sy. 16 (Haziran 2019): 25-33.
EndNote Çolak MB, Aksoy CO (01 Haziran 2019) İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi. MT Bilimsel 16 25–33.
IEEE M. B. Çolak ve C. O. Aksoy, “İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi”, MT Bilimsel, sy. 16, ss. 25–33, Haziran 2019.
ISNAD Çolak, M. Baki - Aksoy, C. Okay. “İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi Ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi”. MT Bilimsel 16 (Haziran 2019), 25-33.
JAMA Çolak MB, Aksoy CO. İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi. MT Bilimsel. 2019;:25–33.
MLA Çolak, M. Baki ve C. Okay Aksoy. “İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi Ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi”. MT Bilimsel, sy. 16, 2019, ss. 25-33.
Vancouver Çolak MB, Aksoy CO. İzmir Buca – Onat Tünelinde Uygulanan Yeni Avusturya Yöntemi ve Deformasyon Ölçümlerinin Değerlendirilmesi. MT Bilimsel. 2019(16):25-33.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Authors transfer copyright to the publisher for the accepted submissions.