Bu çalışma, lojistik öğrencilerinin mezun olduklarında sahip olması gereken yetkinliklerle ilgili lojistik işverenlerinin öğrencilerden dolayısıyla üniversitelerden beklentilerini belirlemeyi amaçlamıştır.
Türkiye’de birçok üniversitede lojistik ile ilgili bölümler vardır. Ancak işverenlerin istediği nitelikli personel bulamadıkları sıklıkla dile getirilmektedir. Bunun temel nedenleri arasında işverenlerin, öğrencilerin işte başarılı olmak için gerekli becerilere sahip olmadığını düşünmeleridir. Bu nedenle araştırmada işverenlerin mezun öğrencilerden beklentilerini öğrenme, sanayi ve okul arasında daha yakın işbirliği sağlama ve üniversitelerinde işverenlerin isteklerini doğrudan öğrenmelerine katkı sağlayacağı düşüncesi bu araştırmanın önemini ortaya koymaktadır.
Bu çalışmanın metodolojisi, lojistik sektöründe daha önce en az bir işletmede mesleki eğitim alan öğrencinin sorumluluğunu almış çeşitli düzeylerde lojistik çalışanlardan elde edilen anketin analiz edilmesine dayanmaktadır. Buna ilişkin veriler bir üniversitenin lojistik yönetimi bölümü tarafından uygulanan işletmede mesleki eğitim programına katılan öğrencilerin işletmede mesleki eğitim yaptığı bölümlerdeki sorumlu kişilere anket gönderilmesi suretiyle gerçekleştirilmiştir.
Bunun için öncelikle literatür taraması yapılarak mezunlardan işverenlerin beklentilerine yönelik bir anket oluşturulmuştur. Bu anket daha sonra yanında en az bir işletmede mesleki eğitim, stajer öğrencinin sorumluluğunu almış çeşitli düzeylerdeki lojistik çalışanlarından oluşan örnekleme elektronik ortamda gönderilmiştir. Anketin analiz edilmesi sonucunda lojistik yönetimi bölümü yetkililerinin işverenlerin beklentilerini doğrudan öğrenme, bölümlerin rekabet gücünü artırmak ve yöneticilerin öğrencilerin eğitim hayatı boyunca hangi alanlarda yoğunlaşmaları gerektiği konusunda rehberlik yapmayı amaçlamaktadır. Çalışmada genel amaç olarak da işletmede mesleki eğitim uygulamasının nasıl olması gerektiğine dikkat çekilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Maritime Engineering (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 1 |