The purpose of this study was to investigate how foreign language teachers at public schools framed their interactive decision making processes in instruction. We studied interactive decision-making strategies and principles of Teachers of English as a Foreign Language (EFL) with qualitative research methods. The focal participants were four EFL teachers from public high schools in a city in Central Turkey. Data were collected during a focus group interview which targeted a natural discussion on instructional practices among teachers. Data analysis involved transcription, coding, and identification of emergent themes. We found that the teachers primarily refer to class management, facilitation, guidance, rapport, and unpredictability while discussing decision-making processes
Bu çalışmanın amacı devlet okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin ders anlatımları esnasındaki etkileşimlerde karar verme süreçlerinin araştırılmasıdır. İngilizce öğretmenlerinin ders esnasında anlık karar verme stratejileri ve ilkeleri nitel araştırma yöntemleri kullanılarak incelenmiştir. Çalışmaya katılan odak grup devlet liselerinde çalışmakta olan dört İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmaya ait veri, öğretmenlerin ders anlatma süreçleri üzerine doğal bir tartışma ortamının hedeflendiği bir odak grup görüşmesiyle toplanmıştır. Veri analizi transkripsiyon, kodlama ve ortaya çıkan temaların belirlenmesi işlemlerini sırasıyla içermektedir. Öğretmenlerin karar verme süreçleri üzerine tartışmaları süresince, sınıf yönetimi, öğrenmeyi kolaylaştırma, rehberlik etme, öğrenciyle uyumluluk ve öğretmen davranışının tahmin edilemez olması temalarına odaklandıkları tespit edilmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 28, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 1 |