Bu çalışmada Cumhuriyet öncesi kurularak 1970’li yıllara kadar ülkemizin lise öğretmeni gereksinimi sağlayan Yüksek Öğretmen Okulları; tarihsel gelişimi, öğrenci profili ve mezunlarının özellikleri bakımından tanıtılmıştır. Bu okulların öğrenci kaynağı olan İlköğretmen Okullarının öğretmenlik meslek derslerinin haftalık ders saatleri, kapatılan Anadolu Öğretmen Liseleri ve pedagojik formasyon kurslarınınki ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca günümüzde lise öğretmeni yetiştirmek amacıyla açılan pedagojik formasyon kurslarının öğretmen yeterliklerini ne derecede karşılayacağı incelenmiştir. Bazı ülkelerin öğretmen yetiştirme programlarındaki gelişmeler verilirken liselere öğretmen yetiştiren Eğitim Fakültelerinin Ortaöğretim Fen ve Matematik Eğitimi (OFMA) ile Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi (OSA) Bölümlerine öğrenci alımının durdurulması sorgulanmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmış olup, kaynak olarak bilimsel literatür ve yazılı basından yararlanılmıştır.
Anahtar kelimeler: öğretmen yetiştirme, yüksek öğretmen okulu, pedagojik formasyon kursu
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 11, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |