Bu çalışmada, liselerde bazı matematik kavramlarının öğrencilere anlatımında yapılan hatalar örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır. Lise matematik derslerinin işlenilişinde, mantık, dil, yöntem, simge kullanımı, kavram bilgisi, vb. gibi birçok bakımlardan önemli boyutlarda olumsuzluklar gözlenmiştir. Elde edilen verilere, lise ders kitaplarının taranması, OFMA pedagojik formasyon programları, uygulama gözlemleri vb. gibi etkinliklerle ulaşılmıştır. Genel olarak matematik öğretmenlerinin ders kitaplarındaki yanlışlıklara dikkat etmedikleri ve dersleri işlerken gerekli düzeltmeleri yapmadıkları gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Mantık, Formalizm, OFMA pedagojik formasyon programları.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 11, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |