The main purpose of the present research is to examine the undergraduate and graduate accounting
education courses given in the business administration programs at the top 100 universities in the world ranking
published by Quacquarelli Symonds (QS) in terms of variables, including the course contents and course
categories, and compare the education at these universities with the accounting education at Turkish
universities. This comparison was made between the best universities in the world and the oldest universities, the
best universities, foundation universities, and newly established universities in Turkey. Ten universities were
selected for each university group determined in Turkey.
The facts that the origins of the world’s best universities date back to very old times and that these
universities are located in developed countries and curricula are practice-oriented are among the remarkable
results of our study.
Bu çalışmanın temel amacı Quacquarelli Symonds QS kuruluşu tarafından yayımlanan, işletme yönetimi
programında dünyanın en iyi üniversite sıralamasında yer alan ilk 100 üniversitedeki lisans ve lisansüstü
muhasebe derslerini ders içeriği, ders kategorisi, gibi değişkenler açısından incelemek ve bu üniversitelerdeki
eğitimi ülkemiz üniversitelerindeki muhasebe eğitimi ile karşılaştırmaktır. Bu karşılaştırma dünyanın en iyi
üniversiteleri ile Türkiye'nin en eski üniversiteleri, en iyi üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve yeni kurulan
üniversiteler arasında yapılmıştır. Türkiye'de belirlenen her üniversite grubu için 10 üniversite seçilmiştir.
Dünyanın en iyi üniversitelerinin kökenlerinin çok eskiye dayanıyor olması ve bu üniversitelerin gelişmiş
ülkelerde yer alıyor olması ve ders müfredatlarının uygulamaya yönelik oluşturulması çalışmamızın dikkat çeken
sonuçları arasındadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2022 |
Submission Date | November 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 94 |