Küreselleşme ile birlikte iş dünyasında yaşanan uluslar arası entegrasyon yüksek öğretimde bu gelişmeler paralelinde yeniden yapılandırma ihtiyacını ortay çıkarmıştır. Bu noktada son dönemlerde muhasebe alanında en çok üzerinde çalışılan konuların başında dünyada muhasebenin ortak bir dil olarak ele alınmasıdır. Muhasebe eğitiminde bilgilerin toplanması, işletme kararlarıyla uygunluğun sağlanması, bilgilerin raporlanması ve işletme ilgililerine iletilmesi konularında eğitim alan kişilerin yeteneklerinin geliştirilmesi esastır. Dolayısıyla bu çalışmanın esas konusunu yüksek öğretimde lisans düzeyindeki muhasebe eğitimi oluşturduğu için muhasebe eğitiminin verildiği fakülteler ayrı ayrı ele alınmıştır. Ayrıca fakülteler ve bölgeler bazında karşılaştırmalar yapılmıştır.
International integration that occurred in business fronts following the globalization also caused the need for restructuring in higher education parallel to mentioned developments. At this point one of the mostly discussed topics in the field of accounting is introducing accounting as a common language. It is essential to increase knowledge of trainees that acquire knowledge in collection of data in accounting education, maintaining its compatibility with the business decisions, reporting the data and transmitting it to concerned business authorities. Therefore this study examines the development of accounting education at undergraduate study level and a comparative analysis has been conducted at faculties and regions basis.
Other ID | JA28MM84DY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 9 - Issue: 9 |