Kullanıcıların bilgi ve tecrübelerini paylaştığı sanal bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya son zamanlarda teknolojinin yardımıyla yeni bir boyut kazanmıştır. Tüketiciler evde veya işyerinde daha fazla vakit geçirdiğinde sosyal medya kullanımı artmakta ve reklam aracılığıyla ürün ve hizmetler hakkında daha iyi bilgi edinmektedirler. Araştırmanın amacı, sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının tutum, davranış ve satın alma niyetine etkisinin incelenmesi ve tüketici satın alma karar süreci açısından değerlendirilmesidir. Araştırma sonucuna göre, bilgi vericilik, eğlence ve ekonomiye yararlılık faktörleri sosyal medya reklamlarına yönelik tutumu, tutum, davranış ve satın alma niyetini ve son olarak davranış, satın alma niyetini pozitif yönde etkilemektedir. Güvenilirlik faktörünün tutum üzerinde bir etkisinin olmamasına karşın değer yozlaşması faktörü tutumu olumsuz yönde etkilemektedir.
Sosyal Medya Online Reklamcılık Sosyal Medya Reklamları Tüketici Davranışı Online Tüketici Davranışı Satın Alma Niyeti
Subjects | Economics |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2017 |
Submission Date | September 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 39 Issue: 2 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International