İnternetin ticari hayatta kullanımının artması ile birlikte elektronik
ticaretin en önemli aracı web siteleri ve bu sitelerin adresleri olan internet alan
adlarının önemi de gün geçtikçe artmaktadır. Bu çalışmada, internet alan adının
tanımı, yapısı, önemi ve hukuki niteliği belirtilerek internet alan adı ile marka,
ticaret unvanı, işletme adı gibi tacirleri ticari hayatta tanıtmaya yarayan diğer ayırt
edici işaretler arasında ortaya çıkacak hukuki uyuşmazlıklara uygulanacak hukuk
kurallarına değinilecektir. Ayrıca, ülkemizde alan adlarına ilişkin ilk yasal
düzenleme çalışması olan İnternet Alan Adları Yönetmeliği Taslağı’ndaki
düzenlemelere yer verilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2015 |
Submission Date | March 4, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 28 Issue: 1 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International