New market formation requires both innovation and product compatibility,
particularly in high technology sectors. Recent years have frequently witnessed
enactment of new business strategies which encourage business organizations to
meet in collaborative spaces. These new strategies based on `open technology' are
built upon the general principle of developing new technologies in a
collective/public space. As different from bilateral strategic alliances, these new
strategies exhibit an ontological commitment to `network' and in turn stimulate
development of both bilateral and multilateral relations.
Özellikle yüksek teknoloji sektörlerde yeni pazarların oluşumu eşzamanlı
olarak yenilikçiliği ve ürün uyumluluğunu gerektirmektedir. Son yıllarda bu
gereksinimi sağlama ihtiyacının şirketleri işbirliği alanlarında buluşmaya
yönlendirdiği yeni stratejiler sıkça görülmektedir. `Açık teknoloji' temelinde
şekillenen bu yeni stratejiler temel bazı teknolojilerin kollektif/kamusal bir alanda
ortaklaşa geliştilmesi esasına dayanır. Bu stratejilerde ikili stratejik işbirliği
örüntülerinden farklı olarak `ağ'ın kendisi bir gerçeklik kazanmakta ve ikili veya
çoklu ilişkilerin gelişmesine uygun bir ortam sağlamaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 17, 2015 |
Submission Date | March 17, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 31 Issue: 2 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International