The aim of this study is to identify the effect of the innovation performance and customer performance on the financial performance of medium sized enterprises. In this perspective, 88 medium sized manufacturing enterprises based in Düzce, were chosen as the population of the study. It was planned to collect the data of all enterprises in the population. Collecting the required data from 65 medium sized manufacturing enterprises which, were willing to participate in the survey, was implemented. According to the result of research, both innovation performance and customer performance have positive effects on the financial performance of the medium sized manufacturing enterprises. Besides, innovation performance has positive effect on the customer performance
Financial Performance Innovation Performance Customer Performance Medium sized enterprises Düzce
Bu çalışmanın amacı, orta ölçekli işletmelerde yenilik ve müşteri performansının finansal performans üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çerçevede, Düzce’de bulunan 88 orta ölçekli imalat işletmesi araştırmanın evreni olarak belirlenmiştir. Evren ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle tam sayım yapılması hedeflenmiş ve araştırmaya katılmayı kabul eden 65 orta ölçekli imalat işletmesinden veri toplanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, orta ölçekli imalat işletmelerinde hem yenilik performansı hem müşteri performansı finansal performansını etkilemektedir. Bunun yanında, yenilik performansı müşteri performansını etkilemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2015 |
Submission Date | September 7, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 37 Issue: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.