Popüler kültür sosyal sistemin pratiklerini, emtialarını ve inançlarını birleştiren bir olgudur. Altın kurala uyarak yaratılan ihtiyaçlar sayesinde insanlar devamlı haz peşinde koşmaktadır. Sosyal medya sayesinde anlık mutluluk yaşayan birey aslında kalabalıklar içindeki yalnızlıkları gidermeye çalışmaktadır. Bu araştırma ev hanımlarının Covid-19 pandemi döneminde izole yaşamda sosyal medyaya bağlılıklarını popüler kültür perspektifi üzerinden ölçmeyi hedeflemektedir. Bu araştırmanın örneklemi İstanbul ili Kadıköy ilçesi Caddebostan mahallesinde yaşayan 25-70 yaş arası evli, dul veya boşanmış çocuklu meslek sahibi olsun olmasın 50 ev hanımı veya emekli kadından oluşmaktadır. Evrene ulaşmada Caddebostan Muhtarlığından yardım alınmıştır. Etik kurul onay raporu akabinde resmi yazı ile izin alınmıştır. Evrenin davranışlarını ve düşüncelerini incelemeye yönelik ilişkisel tarama modelinde kota örnekleri ile araştırma yapılmıştır. Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Etik Kurulu raporundan sonra altı ay süreli devam etmiştir. Araştırma, kişisel bilgi formu ve sosyal medya bağımlılık yetişkin ölçeğinden oluşmaktadır. Uluslararası güvenirliğe sahip bulunan ölçek için güvenirlilik testi uygulamış ve ölçeği yetişkinler için 20 soruluk anket haline getirmiş olan Ahi Evran Üniversitesinde görevli Doç. Dr. Cengiz Şahin ve Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Yağcı’dan izin alınmıştır. Bulgular ve tartışma bölümü sahadan elde edilen veriler sonucunda anket formunda yer alan sorular yüzde ve frekansları hesaplanarak tablolar halinde özetlenmiştir. Araştırma deseni nicel araştırma üzerine yapılanmıştır. Verilerin analizi SPSS 22.0 paket programında yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |