Özet Bu çalışma, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim gören tıpta uzmanlık öğrencilerinin uzmanlık eğitimi programı, eğiticileri ve eğitimi hakkındaki beklentilerinin ve memnuniyetlerinin belirlenmesi için uygulanan anketlerin sonuçlarının değerlendirilmesini ve yazılı hale getirilmesini amaçlamaktadır. Çalışmamız, 2016 yılında Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı tarafından tıpta uzmanlık öğrencilerine uygulanan anket sonuçlarının değerlendirilmesini kapsamaktadır. Anket sonuçları incelendiğinde tıpta uzmanlık öğrencilerinin neredeyse tamamının akademik çalışmalara katıldıklarını belirtmiş olmaları dikkati çekmektedir. Uzmanlık öğrencilerinin, genel olarak memnuniyet düzeyleri değerlendirildiğinde ağırlıklı olarak akademik çalışmalardan, eğitim programlarından, bölüm içi ilişkilerden memnuniyetlerini dile getirmişlerdir. Tıpta uzmanlık öğrencilerinin, fakültemizin öğretim üyesi sayısı yetersizliklerine, yemekhane, altyapı ve kantin gibi eksikliklere vurgu yaptıkları görülmektedir. Bu anketin sonuçlarının eğitim kalitesinin artırılması üzerinde faydalı olabileceği düşünülmüş olup, ileriki yıllardaki sonuçlarla karşılaştırma imkanı tanıması bakımından faydalıdır.
This study aims to evaluate and write out the results of the questionnaires applied to determine the satisfaction and expectations of trainees of Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Medicine who are trained at the Faculty of Medicine regarding their specialty education program, and educators. This study includes the evaluation of the results of the questionnaires administered by the Department of Medical Education and Bioinformatics in 2016 on medical residency trainees. When survey results are examined, it is noteworthy that almost all of the medical residency trainees have indicated that they were participating in academic studies. Medical residency trainees expressed their satisfaction from academic studies, education programs, intra-departmental relations when the level of satisfaction in general was evaluated medical residency trainees also pointed to some shortcomings in infrastructure and social facilities, as well as inadequacy in the number of faculty members of our faculty. The outcome of this survey is thought to be beneficial for increasing the quality of education and for comparison with future results.
Other ID | JA99NY47JT |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2017 |
Submission Date | April 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 1 |