The COVID-19 pandemic has negatively impacted medical education. This study aimed to explore the pros and cons of face-to-face and distance education based on feedback from second-year students and coordinator reports. In this study, questionnaires and coordinator reports from second-year medical students were examined to compare distance and face-to-face education periods. Likert scales were used for closed-ended questions, and open-ended answers were categorized. Online distance education resulted in statistically high average scores for committee, final, and make up exams. While students indicated that online education cannot fully replace face-to-face learning in terms of applied education efficiency, they expressed satisfaction with the online learning process during the pandemic. For effective online learning, students' feedback on online education can be particularly guiding for instructors, institutions, and course designers. Face-to-face education can be supported with online education methods.
Online Education Covid-19 Pandemic Traditional Education Medical Education Face to Face Education
Tıp eğitimi COVID-19 pandemisinden olumsuz etkilenmiştir. Bu çalışmanın amacı, ikinci sınıf tıp öğrencilerinin değerlendirmeleri ve koordinatörlerin raporları aracılığıyla yüz yüze ve uzaktan eğitim sisteminin avantajlarını ve dezavantajlarını araştırmaktır. Bu çalışmada, uzaktan ve yüz yüze eğitim dönemlerini karşılaştırmak için ikinci sınıf tıp öğrencilerinden alınan anketler ve koordinatörlük raporları incelendi. Kapalı uçlu sorular için Likert tipi derecelendirme ölçeği kullanıldı, açık uçlu cevaplar ise kategorize edildi. Çevrimiçi uzaktan eğitim sırasında kurul, final ve bütünleme sonuçlarının ortalamaları istatistiksel olarak yüksek bulundu. Yapılan anket ve raporlardan, uygulamalı eğitim verimliliği açısından çevrimiçi eğitimin tamamen yüz yüze eğitimin yerini alamayacağı öğrencilerden alınan yanıtlardan anlaşıldı. Bunula birlikte öğrencilerin pandemi koşullarında çevrimiçi öğrenme sürecinden memnun olduğu tespit edildi. Etkili çevrimiçi öğrenme için öğrencilerin çevrimiçi eğitime yönelik geri bildirimleri eğitmenler, kurumlar ve kurs tasarımcıları için özellikle yol gösterici olabilir. Yüz yüze eğitim çevrimiçi eğitim yöntemleri ile desteklenebilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Internal Diseases |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | August 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 2 |