Research Article
BibTex RIS Cite

THE CONTRIBUTION OF ACCOUNTING EDUCATION AT VOCATIONAL SCHOOL TO ACCOUNTING PROFESSION: EXAMPLE OF KUYUCAK VOCATIONAL SCHOOL ALUMNI

Year 2019, Volume: 12 Issue: 3, 533 - 557, 01.11.2019
https://doi.org/10.29067/muvu.482756

Abstract

Accounting
education in Turkey is given higher education that includes Accounting and
Taxation, Business Management, Banking and Finance and Insurance etc.
programmes at Vocational Schools and related programmes at Faculty of Economics
and Administrative Sciences, Political Sciences and also  given at commercial high schools before
higher education.
At the same time accounting
education is given at master and PhD levels. 
Vocational schools have an important place in the development of
accounting intermediate staff with the qualifications required by the business
life in these educational institutions.



The purpose of this study is to evaluate the
accounting education of the vocational school alumni who work as accounting
profession staff. For this purpose, an online questionnaire was applied to
vocational school alumni and the data were analyzed and interpreted by using
SPSS 22 Statistics Package Program. According to the results of the analysis,
the alumni stated that the theoretical education should be supported by practise.

References

  • Abbott J. I. & Palatnik B. R. (2018). Students’ perceptions of their first accounting class: implications for instructors. Accounting Education www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09639284.2017.1381032
  • Alkan G, (2015 Mart). İşletmelerin önlisans muhasebe eğitiminden beklentileri: İzmir’de bir araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 17 (1), 137-158.
  • Arsoy A. P., Bora T. ve Selimoğlu S., (2014). Muhasebe eğitimindeki bilgi, beceri ve eğitim tekniklerinin gerekliliklerine ilişkin beklentiler: Türkiye’deki akademisyenlere ve meslek mensuplarına yönelik bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. Cilt 10, Sayı 23, 121-136.
  • Ballantine J. A., Duff A. & Larres P. M. (2008) Accounting and business students’ approaches to learning: A longitudinal study. Journal of Accountin Education. www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0748575109000062
  • Can A. V. ve Demirci Ş. D., (2016). Uluslararası muhasebe eğitim standardı 2 muhasebe eğitim programlarının içeriğine uyum: Sakarya Üniversitesi örneği, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi.16 Özel Sayısı, 319-338.
  • Chrıstensen J., Harrison J. L. Hollindale J. & Wood K. (2018) Implementing team-based learning (TBL) in accounting courses, Accounting Education, www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09639284.2018.1535986
  • Çürük T. ve Doğan Z. (2001). Muhasebe eğitiminin işletmelerin taleplerini karşılama düzeyi: Türkiye örneği, ODTÜ Gelişme Dergisi, 28 (3-4), 2001, 281-310.
  • Ertuğrul A. N. (2016 Mayıs). İşletmelerin, önlisans muhasebe bölümü mezunlarından beklentileri ve Ankara Organize Sanayi Bölgesi'nde bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi-Cilt: 14 Sayı: 2.
  • Gençtürk M. (2006). Alınan eğitimin meslek yaşamındaki yeterlilik düzeyinin işletmelerin muhasebe – finans bölümünde çalışanlar üzerinde tespitine yönelik bir alan çalışması: Isparta, Burdur, Denizli ve Antalya Organize Sanayi Bölgeleri örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (12) 2006 / 2 : 55-82.
  • Gücenme G. Ü. ve İşseveroğlu G. (2010 Temmuz). Türkiye’de meslek yüksekokullarındaki eğitimin muhasebe mesleğine katkısı üzerine bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 47, 28-40.
  • Howieson B., Hancock P., Segal N., Kavanagh M., Tempone I. ve Kent J. Who should teach what? Australian perceptions of the roles of universities and practice in the education of professional accountants. Journal of Accountin Education, www.journals.elsevier.com/journal-of-accounting-education
  • Kalaycı Ş. (2006). SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kutlu H. A. (2010 Nisan). Muhasebe eğitiminin, nitelikli işgücü yetiştirme açısından değerlendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 46, 232-246.
  • Şengel S. (2011 Nisan). Türkiye’de muhasebe meslek elemanı talebi üzerine bir araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 50, 167-180.
  • Şenol H.(2014 Aralık). Muhasebe mesleğinin toplum tarafından algılanması üzerine bir alan araştırması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 6, Sayı 11, 102-120
  • Tan M. L. & Laswad F. (2018) Professional skills required of accountants: what do job advertisements tell us? Accounting Education.www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09639284.2018.1490189
  • Tugay O. ve Ömürbek V. (2014 Ekim). Meslek yüksekokullarında verilen muhasebe derslerinin uygulamada kullanılma düzeyi ve yeterliliği üzerine bir araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 7 (3), 53-74.
  • Yelgen E. ve Uyar S. (2018 Nisan). Muhasebe Eğitimi ve Y kuşağı, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, Özel Sayı, 148-168
  • Yıldız G. (2017 Ocak). Muhasebe Meslek mensuplarının meslek yüksekokulu muhasebe programı öğrencilerinden beklentileri: Kayseri ilinde bir araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, sayı 73, 169-184.
  • Yürekli E. ve Gönen S. (2015). Muhasebe meslek mensuplarının nitelikli meslek mensubu yetiştirilmesine yönelik önlisans programından beklentileri. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt, 6, Sayı, 10, 301-316.
  • Zaif F. ve Ayanoğlu Y. (2007). Muhasebe eğitiminde kalitenin artırılmasında ders programlarının önemi: Türkiye’de bir inceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9/1. 115-136.
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Türk Dil Kurumu Sözlük, www.tdk.gov.tr
  • 3568 Sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu.

MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ALINAN MUHASEBE EĞİTİMİNİN MUHASEBE MESLEĞİNE KATKISI: KUYUCAK MESLEK YÜKSEKOKULU MEZUNLARI ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 12 Issue: 3, 533 - 557, 01.11.2019
https://doi.org/10.29067/muvu.482756

Abstract

Türkiye’de
muhasebe eğitimi yükseköğrenim öncesi ticaret liselerinde, yükseköğrenimde ise
meslek yüksekokullarının muhasebe ve vergi uygulamaları, işletme yönetimi,
bankacılık-finans ve sigortacılık gibi programları ile fakültelerin iktisadi ve
idari bilimler fakültesi, siyasal bilgiler bölümlerinde verilmektedir. Aynı
zamanda muhasebe eğitimi yüksek lisans ve doktora düzeyinde de verilmektedir. Bu
öğretim kurumları içerisinde meslek yüksekokulları iş hayatının gerektirdiği
niteliklere sahip muhasebe ara elemanı yetiştirilmesi konusunda önemli bir yere
sahiptir.



Çalışmada
muhasebe meslek elemanı olarak çalışan meslek yüksekokulu mezunlarının,
yüksekokulda aldıkları muhasebe eğitimini değerlendirmeleri amaçlanmıştır. Bu
amaçla yüksekokul mezunlarına online anket uygulanmış ve elde edilen veriler
SPSS 22 İstatistik Paket Programı kullanılarak analiz edilip yorumlanmıştır. Analiz
sonucuna göre mezunlar aldıkları teorik eğitimin uygulama ile desteklenmesi
gerektiği yönünde görüş belirtmişlerdir.   

References

  • Abbott J. I. & Palatnik B. R. (2018). Students’ perceptions of their first accounting class: implications for instructors. Accounting Education www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09639284.2017.1381032
  • Alkan G, (2015 Mart). İşletmelerin önlisans muhasebe eğitiminden beklentileri: İzmir’de bir araştırma. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi. 17 (1), 137-158.
  • Arsoy A. P., Bora T. ve Selimoğlu S., (2014). Muhasebe eğitimindeki bilgi, beceri ve eğitim tekniklerinin gerekliliklerine ilişkin beklentiler: Türkiye’deki akademisyenlere ve meslek mensuplarına yönelik bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi. Cilt 10, Sayı 23, 121-136.
  • Ballantine J. A., Duff A. & Larres P. M. (2008) Accounting and business students’ approaches to learning: A longitudinal study. Journal of Accountin Education. www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0748575109000062
  • Can A. V. ve Demirci Ş. D., (2016). Uluslararası muhasebe eğitim standardı 2 muhasebe eğitim programlarının içeriğine uyum: Sakarya Üniversitesi örneği, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi.16 Özel Sayısı, 319-338.
  • Chrıstensen J., Harrison J. L. Hollindale J. & Wood K. (2018) Implementing team-based learning (TBL) in accounting courses, Accounting Education, www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09639284.2018.1535986
  • Çürük T. ve Doğan Z. (2001). Muhasebe eğitiminin işletmelerin taleplerini karşılama düzeyi: Türkiye örneği, ODTÜ Gelişme Dergisi, 28 (3-4), 2001, 281-310.
  • Ertuğrul A. N. (2016 Mayıs). İşletmelerin, önlisans muhasebe bölümü mezunlarından beklentileri ve Ankara Organize Sanayi Bölgesi'nde bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi-Cilt: 14 Sayı: 2.
  • Gençtürk M. (2006). Alınan eğitimin meslek yaşamındaki yeterlilik düzeyinin işletmelerin muhasebe – finans bölümünde çalışanlar üzerinde tespitine yönelik bir alan çalışması: Isparta, Burdur, Denizli ve Antalya Organize Sanayi Bölgeleri örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (12) 2006 / 2 : 55-82.
  • Gücenme G. Ü. ve İşseveroğlu G. (2010 Temmuz). Türkiye’de meslek yüksekokullarındaki eğitimin muhasebe mesleğine katkısı üzerine bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 47, 28-40.
  • Howieson B., Hancock P., Segal N., Kavanagh M., Tempone I. ve Kent J. Who should teach what? Australian perceptions of the roles of universities and practice in the education of professional accountants. Journal of Accountin Education, www.journals.elsevier.com/journal-of-accounting-education
  • Kalaycı Ş. (2006). SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kutlu H. A. (2010 Nisan). Muhasebe eğitiminin, nitelikli işgücü yetiştirme açısından değerlendirilmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 46, 232-246.
  • Şengel S. (2011 Nisan). Türkiye’de muhasebe meslek elemanı talebi üzerine bir araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 50, 167-180.
  • Şenol H.(2014 Aralık). Muhasebe mesleğinin toplum tarafından algılanması üzerine bir alan araştırması, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 6, Sayı 11, 102-120
  • Tan M. L. & Laswad F. (2018) Professional skills required of accountants: what do job advertisements tell us? Accounting Education.www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09639284.2018.1490189
  • Tugay O. ve Ömürbek V. (2014 Ekim). Meslek yüksekokullarında verilen muhasebe derslerinin uygulamada kullanılma düzeyi ve yeterliliği üzerine bir araştırma. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 7 (3), 53-74.
  • Yelgen E. ve Uyar S. (2018 Nisan). Muhasebe Eğitimi ve Y kuşağı, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, Özel Sayı, 148-168
  • Yıldız G. (2017 Ocak). Muhasebe Meslek mensuplarının meslek yüksekokulu muhasebe programı öğrencilerinden beklentileri: Kayseri ilinde bir araştırma, Muhasebe ve Finansman Dergisi, sayı 73, 169-184.
  • Yürekli E. ve Gönen S. (2015). Muhasebe meslek mensuplarının nitelikli meslek mensubu yetiştirilmesine yönelik önlisans programından beklentileri. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt, 6, Sayı, 10, 301-316.
  • Zaif F. ve Ayanoğlu Y. (2007). Muhasebe eğitiminde kalitenin artırılmasında ders programlarının önemi: Türkiye’de bir inceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9/1. 115-136.
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Türk Dil Kurumu Sözlük, www.tdk.gov.tr
  • 3568 Sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Issue
Authors

D. Ali Kızılyalçın 0000-0002-9979-8264

Publication Date November 1, 2019
Submission Date November 14, 2018
Acceptance Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Kızılyalçın, D. A. (2019). MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ALINAN MUHASEBE EĞİTİMİNİN MUHASEBE MESLEĞİNE KATKISI: KUYUCAK MESLEK YÜKSEKOKULU MEZUNLARI ÖRNEĞİ. Journal of Accounting and Taxation Studies, 12(3), 533-557. https://doi.org/10.29067/muvu.482756

Creative Commons Lisansı
This Journal Licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This license allows reusers to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format for noncommercial purposes only, and only so long as attribution is given to the creator.