Bu araştırmada, ilköğretim 1. sınıf öğrencilerinin yazım yanlışlarına ilişkin çerçeve sözcük listesi oluşturmak amaçlanmıştır. Bu amaçla öğrencilerin yazımında zorlandıkları sürekli bir sorun oluşturan sözcükler tespit edilmiştir. Bu nedenle araştırma doküman inceleme yöntemine göre yürütülmüştür. Araştırmaya veri toplamak için çalışma grubundaki 50 birinci sınıf öğrencisinin 2021-2022 eğitim-öğretim yılı ikinci dönemi boyunca kullandıkları Türkçe defterleri incelenmiştir. Öğrenci defterlerinde tespit edilen yazımı zor ve sürekli bir sorun oluşturan sözcükler içerik analizi tekniğine göre incelenmiştir. İçerik analizi sonucunda öğrencilerin yanlış yazdıkları sözcükler sebeplerine göre 12 ana temada toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; 1. sınıf öğrencilerinin yazımında zorlandıkları en zor ses “ğ” sesidir. Bununla birlikte öğrencilerin “ğ-y, s-z, m-n, l-n, b-d-p, r-l” seslerini ayırt etmede sorun yaşadıkları görülmüş ve bu seslerden oluşan sözcükleri yazarken yazım yanlışı yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin sözcüklerde “n” ve “r” seslerini eksik yazarak yazım yanlışı yaptıkları da görülmüştür. Bundan başka 1. sınıf öğrencilerinin yabancı sözcük, telaffuz, çift ünsüz ve ses olayı nedeniyle yazım yanlışı yaptıkları ortaya çıkmıştır. Ek olarak öğrencilerin birleşik sözcük, eylem veya sözcük gruplarını yazmada da sorun yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu içerik analizleri sayesinde ana dili Türkçe olan 1. sınıf öğrencilerinin yazımında zorlandıkları sürekli bir sorun oluşturan sözcüklere ilişkin çerçeve sözcük listesi ortaya çıkmış ve öğrencilerin yazımda yaşadıkları sorunlar sebepleriyle ortaya konmuştur.
yok
yok
yok
This paper aims to develop a vocabulary list regarding the misspellings committed by the 1st grade children. To this end, the words that students commonly experienced difficulties in spelling have been identified. Document analysis method was adopted; the research data were collected from the notebooks used by 50 first-year students in the study group in Turkish courses during the second semester of the 2021- 2022 academic year. In the students’ notebooks, the detected words that were hard to write and that posed a continuous problem were investigated through content analysis. The misspelled words were classified under 12 main themes. The findings have shown that the most difficult sound that 1st grade children face difficulty in writing is the sound “ğ”. The students were also found to encounter difficulty in distinguishing the sound pairs “ğ-y, s-z, m-n, l-n, b-d-p, r-l” and they were revealed to make spelling errors while writing the words consisting of these sounds. Besides, it was seen that children misspelled the words by missing the sounds “n” and “r”. Furthermore, the students were found to make spelling errors due to foreign derived words, pronunciation, double consonants and phonic cases. In addition, it was demonstrated that the students encountered problems in writing combined words, verbs and phrases. Thanks to the content analyses, the vocabulary list that pose a continuous problem for 1st grade children whose native language is Turkish in writing has been generated and the problems experienced by the students in writing have been presented with whys.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | November 16, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | July 15, 2023 |
Acceptance Date | October 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.