Objective: The attitude of nurses is crucial in preventing pressure injuries, which can delay patient recovery, increase treatment and care costs. This research aimed to determine the attitudes of final-year nursing students towards preventing pressure injuries.
Materials and Methods: A descriptive research design was employed, involving 110 final-year nursing students from a nursing faculty at a university in Konya. Data were collected online between April 5th and April 15th, 2023, using the Demographic Characteristics Form and the Pressure Ulcer Prevention Attitude Scale (APuP).
Results: The participants, with a mean age of 22.48 years, were predominantly female (70%). A significant percentage of students (86.4%) reported having received education on pressure injuries, and 93.6% believed these injuries were preventable. Approximately 70.9% of students encountered patients with pressure injuries in clinical settings, with 50.9% providing care to such patients. According to the APuP total score, the students exhibited positive attitudes towards preventing pressure injuries (≥ 75% score), with only 27.3% scoring below 75%. Female students and those who attended classes and activities related to pressure injuries, believed these injuries were preventable, assessed the risk of pressure injuries, and implemented preventive measures had significantly higher attitude scores (p<0.05).
Conclusion: The research findings indicate that final-year nursing students have positive attitudes towards preventing pressure injuries, influenced by awareness created during theoretical and clinical education.
Amaç: Hastaların iyileşme sürecini geciktiren, tedavi ve bakım maliyetini artıran basınç yaralanmaların önlenmesinde, hemşirelerin tutumu önemlidir. Bu araştırmada, son sınıf hemşirelik öğrencilerinin basınç yaralanmalarını önlemeye yönelik tutumlarını belirlemek amaçlandı.
Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipteki araştırma, Konya’daki bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde öğrenim gören 110 son sınıf hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Veriler, 5-15 Nisan 2023 tarihleri arasında tanıtıcı özellikler formu ve Basınç Ülserini Önlemeye Yönelik Tutum Ölçeği (BÜÖYTÖ) ile online toplandı.
Bulgular: Çoğunluğunu kız öğrencilerin (%70) oluşturduğu katılımcıların yaş ortalaması 22.48 yıldı. Öğrencilerin %86.4’ü basınç yaralanmaları ile ilgili ders aldığını ve %93.6’sı bu yaralanmalarının önlenebilir yaralar olduğunu düşündüğünü ifade etti. Öğrencilerin %70.9’u klinik ortamda basınç yaralanmalı hasta ile karşılaştıklarını ve %50.9’u bu hastalara bakım verdiklerini belirtti. BÜÖYTÖ toplam puanına göre öğrencilerin basınç yaralanmalarını önlemeye yönelik tutumları olumlu olup (≥ %75 puan), sadece %27.3’ünün tutum puanı <%75’den düşüktü. Kız öğrencilerin, basınç yaralanmaları ile ilgili derse ve etkinliğe katılanların, bu yaralanmalarının önlenebilir olduğunu düşünenlerin, basınç yaralanması riskini değerlendiren ve önleme girişimlerini uygulayanların tutum puanı anlamlı olarak daha yüksekti (p<0.05).
Sonuç: Araştırma bulguları son sınıf hemşirelik öğrencilerinin basınç yaralanmalarını önlemeye yönelik tutumlarının olumlu olduğunu, teorik ve klinik eğitimde oluşturulan farkındalığın tutumu olumlu etkilediğini gösterdi.
Araştırma, Dünya Tıp Birliği’nin Helsinki Bildirgesi kuralları doğrultusunda yürütüldü. Araştırmanın uygulanması için Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Bilimsel Araştırmalar Etik Kurul Başkanlığından etik kurul izni (2023/415), Necmettin Erbakan Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dekanlığından kurum izni) alındı. Araştırma kapsamına alınan öğrenciler, araştırmanın amacı ve araştırmaya katılımın gönüllülük ilkesi doğrultusunda olduğu konusunda online formun başına eklenen yönerge ile bilgilendirildi.
Herhangi bir kurum ya da kuruluştan finansal destek alınmamıştır.
Araştırmamıza sağladıkları destek için öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing (Other) |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | December 8, 2023 |
Acceptance Date | December 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 02 |