Bu çalışmada İmam-ı Rabbani’ye göre Rü’yetullah meselesi ele alınmıştır. Allah’ın görülebilirliğine dair tartışma, O’nun âlemin içinde veya ötesinde olduğu tartışmalarından kaynaklandığı için İmam-ı Rabbani Allah’ın görüleceğini kabul etmeyi Ehl-i Sünnetten olmanın ölçüsü kabul eder. Aslında bu görüş farkı Allah’ın mekân, yön ve ışık gibi şeyler olmadan görülüp görülemeyeceğine dair tartışmalardan doğmuştur. Bu da tartışmanın kolay anlaşılır olmasına ve tevhit akidesine ters düşmemesine dikkati gerekli kılmıştır. İmam-ı Rabbani de bu dünyada görülen varlığın görenin karşısındaki bir mekânda, belli bir yönde olmasını ve ışığın bulunmasını şart görür ama dünya ile ahiret arasındaki farkı göz ardı etmez. Allah bazı zaman ve mekânlarda bu şartlara itibar etmeyebilir. Bu yüzden Allah’ın görülebileceğine inanmak, O’nun dünya nesnelerine benzediğini kabul etmeye mecbur kılmaz. Allah, müteal olduğu için cennette nasıl görüleceği de anlatılamaz. Allah’ı gören O’nun hakkında bilgi sahibi olur ama tam idrak edemez. İmam-ı Rabbani’ye göre Allah’ın görülmesi caizdir ama vaki değildir. Dünyada gayba iman edilir. Şühudi iman ahirette görme şerefine erince oluşur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2012 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 33 Sayı: 33 |
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi
Adres: Aşkan Mh. Yeni Meram Cd. No: 136 Meram / KONYA • E-posta: akifdergisi@erbakan.edu.tr
ISSN: 2148-9890 • e-ISSN: 2149-0015
Sosyal Medya Hesapları:
Twitter: @akifdergisi • Instagram: @akifdergisi • Facebook: @akifdergisi