Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİ

Year 2022, , 2231 - 2245, 30.12.2022
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167272

Abstract

Bu araştırmada COVID 19 sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim deneyimlerinin ortaya konması amaçlanmıştır; araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür ve olgubilim desenindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 öğretim yılında Diyarbakır’da görev yapmakta olan 15 resmi ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örneklemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış̧ görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmenler uzaktan eğitimin avantajlarına ilişkin öğretmen, öğrenci, sistem kategorilerinde; uzaktan eğitimde yaşanan sorunları öğrenci, sistem ve öğretmen kategorilerinde; uzaktan eğitimde yaşanan sorunların çözümlerini sistem, ders ve iletişim; eğitimin geleceğine ilişkin iletişim, süreç ve aile kategorilerinde görüş bildirmişlerdir. Ülkedeki kırsal kesimler de dahil her yerine internet bağlantısı götürülmesi, dijital olarak hazırlanmış iyi örneklerin paylaşılması gibi öneriler sunulmuştur.

References

  • Arslan,K., Görgülü Arı, A., & Hayır Kanat, M. (2021). COVİD-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 192- 206. doi: 10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Balaman, Han Tiryaki (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55662/761354
  • Han, F., Demirbilek,N.& Demirtaş,H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs (covid 19) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193. doi:10.30703/cije.819946
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Kavuk, E.,& Demirtaş, H. (2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi 1(1), 55-73. https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20
  • McIntyre, P. D., Gregersen, T., & Mercer, S. (2020). Language teachers’ coping strategies during the Covid-19 conversion to online teaching: Correlations with stress, wellbeing and negative emotions. System, 94, 1-12. doi:10.1016/j.system.2020.102352
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020). Korona virüse karşı eğitim alanında alınan tedbirler. T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleriacikladi/haber/20497/tr
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, İ. (2021). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma, İnternet Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 11(1), 5-22. https://doi.org/10.34231/iuyd.706397
  • Özdoğan, A.Ç., & Berkant, H. G. (2020). COVID-19 Pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi Özel Sayı, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • UNESCO (2020). COVID-19 Educational disruption and response. UNESCO. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse.
  • Ülger, K. (2021). Uzaktan eğitim modelinde karşılaşılan sorunlar-fırsatlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 393-412.
  • WORLD Health Organization. (2020). Responding to community spread of COVID-19 : Interim Guidance. https://www.who.int/docs/defaultsource/coronaviruse/ 20200307-responding-to-COVID-19 -communitytransmission-final.pdf.
  • Yamamato, T. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. doi: 10.26701/uad.711110
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Year 2022, , 2231 - 2245, 30.12.2022
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167272

Abstract

References

  • Arslan,K., Görgülü Arı, A., & Hayır Kanat, M. (2021). COVİD-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 57, 192- 206. doi: 10.7816/ulakbilge-09-57-03.
  • Balaman, Han Tiryaki (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55662/761354
  • Han, F., Demirbilek,N.& Demirtaş,H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs (covid 19) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193. doi:10.30703/cije.819946
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Kavuk, E.,& Demirtaş, H. (2021). COVID-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi 1(1), 55-73. https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.20
  • McIntyre, P. D., Gregersen, T., & Mercer, S. (2020). Language teachers’ coping strategies during the Covid-19 conversion to online teaching: Correlations with stress, wellbeing and negative emotions. System, 94, 1-12. doi:10.1016/j.system.2020.102352
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2020). Korona virüse karşı eğitim alanında alınan tedbirler. T. C. Milli Eğitim Bakanlığı. http://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleriacikladi/haber/20497/tr
  • Sarıtaş, E., & Barutçu, İ. (2021). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma, İnternet Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 11(1), 5-22. https://doi.org/10.34231/iuyd.706397
  • Özdoğan, A.Ç., & Berkant, H. G. (2020). COVID-19 Pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi Özel Sayı, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • UNESCO (2020). COVID-19 Educational disruption and response. UNESCO. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse.
  • Ülger, K. (2021). Uzaktan eğitim modelinde karşılaşılan sorunlar-fırsatlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 393-412.
  • WORLD Health Organization. (2020). Responding to community spread of COVID-19 : Interim Guidance. https://www.who.int/docs/defaultsource/coronaviruse/ 20200307-responding-to-COVID-19 -communitytransmission-final.pdf.
  • Yamamato, T. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. doi: 10.26701/uad.711110
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Didem Koşar 0000-0003-4959-1094

Nazan Bakır 0000-0002-9442-8993

Publication Date December 30, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Koşar, D., & Bakır, N. (2022). COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(4), 2231-2245. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167272