Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin öz-yeterliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğretmenlerin oyun etkinliklerini planlama, uygulama, değerlendirme ve mesleki öz-yeterlikleri hakkındaki görüşleri görev yapılan okul türüne (anaokulu-anasınıfı) göre incelenmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ile araştırmacı tarafından geliştirilen, dört alt boyuttan oluşan, 38 maddelik “Okul Öncesi Dönemde Oyun Öğretimi Öz-Yeterlik Anketi” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Bolu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı merkez ilçede, anaokulları ile ilköğretim okulu anasınıflarında görev yapmakta olan 60 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. İstatistiksel olarak farklılığın bulunup bulunmadığını tespit etmek için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerine ilişkin öz-yeterlikleri hakkındaki görüşlerinin bazılarında anaokulu ya da anasınıflarında görev yapmalarına göre farklılıkların olduğu saptanmıştır (p<0.05). Bağımsız anaokulları ile ilköğretime bağlı anasınıfları arasındaki bu farklılıkların ortadan kaldırılması için mevcut fiziksel şartların ve olanakların eşitlenmesi ve öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerden yararlanmalarının sağlanması önerilmektedir.
The aim of the research is examining the preschool teachers’ self-efficacy about game activities. In this direction, it was examined that the preschool teachers’ thoughts on planning, practicing, evaluating the game activities and professional self-efficacy in respectto the kind of school the teachers work in (preschoolkindergarten). As a data collection tool "Personal Information Form" developed by the researcher, consisting of four subscales, 34-items "The Teaching Game Selfefficacy Survey in Prescool Period" is used. The study group includes 60 preschool teachers work in primary school kindergartens and the other preschool in 2010-2011 academic year in the center district connected Bolu National Education of Directorship. In order to determine whether there is difference as statistical independent t-test was used. As a result, preschool teachers' in some views on game activities of the self-efficacy according to serve kindergarten or preschool were differences. Of these differences for the elimination, equalization existing physical conditions and facilities, and the teachers in-service training is recommended.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 1 |