Research Article
BibTex RIS Cite

HALK BİLİMİ UNSURLARININ GELECEK KUŞAKLARA AKTARIMINDA ÇİZGİ FİLMLERİN ROLÜ: RAFADAN TAYFA ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 646 - 669, 31.12.2019

Abstract

Tarihi süreç içerisinde
geleneksel insanın yaşam biçimi değişmiş, teknolojik ilerlemelerle farklı bir
tarza bürünmüştür. Halk bilimi ile birlikte toplumların gelenekleri,
görenekleri, yaşam biçimleri, insana özgü bütün davranışları kayıt altına
alınmış ve geleceğe aktarılması sağlanmıştır. Kayıt altına alınan bu değerlerin
çocuklara hitap edebilecek düzeye getirilmesi ise çizgi filmler ile imkân
bulmuştur. Toplumlar halk bilimi unsurlarını çocuklara aktarılması için yeni
nesil araçlar olan televizyon, bilgisayar, telefon gibi teknolojik öğeleri
kullanmakta ve bu sayede çocuklara ulaşmaktadırlar.



Halk bilimi
unsurlarının gelecek kuşaklara aktarımında çizgi filmlerin rolünün incelendiği
bu çalışmada temel amaç Rafadan Tayfa çizgi filminde geçen halk bilimi
unsurlarını araştırmaktır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak tasarlanan bu
çalışma, derinlemesine inceleme yapılabilmesi için durum çalışması olarak yapılandırılmıştır.
Araştırmanın örneklemini, çocukların çok sevdiği çizgi filmlerden olan ve TRT
Çocuk kanalında yayınlanan Rafadan Tayfa’nın bölümleri oluştururken, veriler
doküman incelemesi ile elde edilmiş ve içerik analizi ile analiz edilmiştir.



Araştırmada Rafadan
Tayfa çizgi filmine ait toplam 42 bölüm incelenmiştir. Sonuç olarak halk bilimi
unsurlarının çizgi filmlerle çocuklara aktarılabileceği ve özellikle gelenek ve
göreneklerin öğretiminde çizgi filmlerin önemli bir rol oynayabileceği bu
çalışma ile ortaya konmuştur.

References

  • Referas1: Alicenap, Ç. T. (2015). Kültürel Mirasın Çizgi Film Senaryolarının Kullanılması. Türklük Bilimi araştırmaları, (37), 11-26.Referans2: Baxter, P., & Jack, S. (2008). Qualitative Case Study Methodology: Study Design and Implementation for Novice Researchers . The Qualitative Report, 13(4), 544-559. Referans3: Ekici, M. (1999). Halk, Halkbilimi ve Halk Bilgisi Üzerine Bir Deneme. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 3(2), 183-191.
  • Baxter, P., & Jack, S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers . The Qualitative Report, 13(4), 544-559.
  • Ekici, M. (1999). Halk, halkbilimi ve halk bilgisi üzerine bir deneme. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 3(2), 183-191.
Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 646 - 669, 31.12.2019

Abstract

References

  • Referas1: Alicenap, Ç. T. (2015). Kültürel Mirasın Çizgi Film Senaryolarının Kullanılması. Türklük Bilimi araştırmaları, (37), 11-26.Referans2: Baxter, P., & Jack, S. (2008). Qualitative Case Study Methodology: Study Design and Implementation for Novice Researchers . The Qualitative Report, 13(4), 544-559. Referans3: Ekici, M. (1999). Halk, Halkbilimi ve Halk Bilgisi Üzerine Bir Deneme. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 3(2), 183-191.
  • Baxter, P., & Jack, S. (2008). Qualitative case study methodology: Study design and implementation for novice researchers . The Qualitative Report, 13(4), 544-559.
  • Ekici, M. (1999). Halk, halkbilimi ve halk bilgisi üzerine bir deneme. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi, 3(2), 183-191.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section DERGİNİN TAMAMI
Authors

Osman Aslan 0000-0002-0909-7043

Ömer Yılar This is me 0000-0002-3560-0028

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Aslan, O., & Yılar, Ö. (2019). HALK BİLİMİ UNSURLARININ GELECEK KUŞAKLARA AKTARIMINDA ÇİZGİ FİLMLERİN ROLÜ: RAFADAN TAYFA ÖRNEĞİ. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 646-669.