Research Article
BibTex RIS Cite

ORTA ÇAĞ ALMANYA’SINDA EĞİTİM

Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 1538 - 1545, 02.10.2022
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1133232

Abstract

Orta Çağ Almanya’sında eğitim ilk başlarda manastırlarda verilmekteydi ve St. Gall, Reichenau ve Fulda gibi birçok ünlü manastır bu döneme damga vurmuştur. Daha sonra bu manastırların yerini katedral okulları almış ve Köln, Worms, Hildesheim, Speyer, Trier, Augsburg, Freising, Passau, Regensburg ve Würzburg gibi döneme damgasını vuran birçok katedral okulu ön plana çıkmıştır. Bu okullar üniversitelerin kuruluşuna kadar önemini korumuştur. Ancak Geç Orta Çağ’da eğitimde dikkate değer bir ilerleme dönemi yaşanmış ve zaman içinde eğitim manastır ve katedral okullarından üniversitelere kaymıştır. Bu dönemde üniversitelerin gelişimine tanık olmaktayız. Bu üniversiteler arasında Viyana, Heidelberg, Köln, Erfurt, Freiburg, Ingolstadt ve Trier gibi önemli üniversiteler vardır. Çalışmamızda üniversitelerin ne zaman ve neden ortaya çıktığı hakkında bilgilere yer verilmiştir. Ek olarak bu üniversitelerde kendine yer edinen hümanizm hakkında da bilgiler verilmiştir. Ayrıca çalışmamızda genel olarak manastır, katedral okulları ve üniversitelerdeki eğitim müfredatı hakkında bilgiler vermeye çalıştık. Özetle bu makalede eğitimin temelleri üzerinde durarak Orta Çağ Almanya’sında eğitimin gelişimini incelemeye çalıştık.

References

  • Agibalova, Y., & Donskoy, G. (2017). Ortaçağ Tarihi. (Ç. Sümer, Çev.) İstanbul: Yordam Yayınları.
  • Bachrach, D. S. (2012). Warfare in Tenth- Century Germany. Woodbridge: The Boydell Press.
  • Baring - Gould, S. (1891). The Church in Germany. New York: James Pott & Co.
  • Bärnstein, A. P. (1882). Beiträge zur Geschichte & Literatur des Deutschen Studententhumes von Gründung der ältesten deutschen Universitäten bis auf die unmittelbare Gegenwart, mit besonderer Berücksichtigung des XIX.Jahrhundertes . Würzburg: A.Stuber’s Buch.
  • Barrow, J. (2015). The Clergy in the Medieval World: Secular Clerics, Their Families and Careers in North- Western Europe c.800-c.1200. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Binding, K. (1910). Die Feier des Fünfhundertjährigen Bestehens der Universität Leipzig- Amtlicher Bericht im Auftrage des akademischen Senates. Leipzig: Verlag von S. Hirzel .
  • Carroll, W. F. (2001). Education. J. M.Jeep (Ed.), Medieval Germany: An Encyclopedia (pp. 192-193). New York: Garland Publishing.
  • Classen, A. (2006). Hrotsvit of Gandershim(Hroswitha( (ca.935- after 972). J. Ruud (Ed.) , Encyclopedia of Medieval Literature (pp. 322-324). New York: Facts On File.
  • Cobban, A. B. (1975). The Medieval Universities: their development and organization. London: Methuen &Co.
  • Genç, Ö. (2013). Birleşik Avrupa'nın Mimarı Şarlman ve Karolenj Rönesansı. İstanbul: Lotus Yayınları.
  • Grant, E. (2004). God and Reason in the Middle Ages. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Hoenen, M. J. (2011). Nominalism in Cologne: The Student Notebook of the Dominican Servatius Fanckel with an edition of a disputatio vacantialis held on July 14, 1480 “Utrum in deo uno simplicissimo sit trium personarum realis distinctio. S. E.Young (Ed.) , Crossing Boundaries at Medieval Universities (pp. 85-144). Leiden: Brill.
  • J.Contreni, J. (2001). Charlemagne(747-814). J. M.Jeep (Ed.) , Medieval Germany: An Encyclopedia (pp. 98-102). New York: Garland Publishing.
  • Jaeger, C. (1994). The Envy of Angels Cathedral Schools and Social Ideals in Medieval Europe,950-1200. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
  • Janin, H. ( 2008). The University in Medieval Life, 1179-1499 . Jefferson: McFarland &Company Inc,.
  • Langer, M. (2008). "Lerne was dann kannst Du was" Umrisse des weltlichen, Bildungs und Erziehungswesens im Mittelalter. Wien: Universität Wien, Diplomarbeit.
  • Lexis, W. (1904). Das Unterrichtswesen im Deutschen Reich; Aus anlass der Weltausstellung in St. Louis unter Mitwirkung zahlreicher Facmänner herausgegeben (Band 1). Berlin: Verlag von A. Asher & Co.
  • Overfield, J. H. (1984). Humanism and Scholasticism in Late Medieval Germany. Princeton: Princeton University Press.
  • Panti, C. (2014). Müzik Teorisi, Hristiyan Kültüründe Müzik. U. Eco (Ed.) , Orta Çağ- Barbarlar, Hristiyanlar, Müslümanlar (L. T. Basmacı, Çev., ss. 871-876). İstanbul: Alfa.
  • Parisse, M. (1994/2007). Die Reichskirche(um 900 bis 1054). P. R. Gilbert Dagron (Ed.) , Die Geschichte Des Christentums Religion- Politik-Kultur( Bischofe, Mönche und Kaiser, 642-1054) ( Band IV, pp. 797-832). Freiburg: Herder Verlag.
  • Scaglione, A. (1991). Knights at Court: Courtliness, Chivalry & Courtesy from Ottonian Germany to the Italian Renaissance. Berkeley, Los Angeles- Oxford: University of California Press.
  • Schultz, J. A. (2001). Childhood. J. M. Jeep (Ed.), Medieval Germany: An Encyclopedia (pp. 114-115). New York: Garland Publishing.
  • Sheffle, D. (2010). Late Medieval Education: Continuity and Change. History Compass, 8(9), 1067-1082.
  • Sheffler, D. L. (2008). Schools and Schooling in Late Medieval Germany: Regensburg, 1250-1500. Leiden: Brill.
  • Spitz, L. W. (1984). The Importance of the Reformation for the Universitıies: Culture And Confessionsin The Critical Years. J. Kittelson, & P. Transue (Ed.) , Rebirth, Reform and Resilience: Universities in Transition 1300-1700 (pp. 42-68). Columbus: Ohio State University Press.
  • Ülgen, P. (2010). Geç Ortaçağ'da Avrupa'daki Üniversiteler ve Eğitim. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 347-372.
Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 1538 - 1545, 02.10.2022
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1133232

Abstract

References

  • Agibalova, Y., & Donskoy, G. (2017). Ortaçağ Tarihi. (Ç. Sümer, Çev.) İstanbul: Yordam Yayınları.
  • Bachrach, D. S. (2012). Warfare in Tenth- Century Germany. Woodbridge: The Boydell Press.
  • Baring - Gould, S. (1891). The Church in Germany. New York: James Pott & Co.
  • Bärnstein, A. P. (1882). Beiträge zur Geschichte & Literatur des Deutschen Studententhumes von Gründung der ältesten deutschen Universitäten bis auf die unmittelbare Gegenwart, mit besonderer Berücksichtigung des XIX.Jahrhundertes . Würzburg: A.Stuber’s Buch.
  • Barrow, J. (2015). The Clergy in the Medieval World: Secular Clerics, Their Families and Careers in North- Western Europe c.800-c.1200. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Binding, K. (1910). Die Feier des Fünfhundertjährigen Bestehens der Universität Leipzig- Amtlicher Bericht im Auftrage des akademischen Senates. Leipzig: Verlag von S. Hirzel .
  • Carroll, W. F. (2001). Education. J. M.Jeep (Ed.), Medieval Germany: An Encyclopedia (pp. 192-193). New York: Garland Publishing.
  • Classen, A. (2006). Hrotsvit of Gandershim(Hroswitha( (ca.935- after 972). J. Ruud (Ed.) , Encyclopedia of Medieval Literature (pp. 322-324). New York: Facts On File.
  • Cobban, A. B. (1975). The Medieval Universities: their development and organization. London: Methuen &Co.
  • Genç, Ö. (2013). Birleşik Avrupa'nın Mimarı Şarlman ve Karolenj Rönesansı. İstanbul: Lotus Yayınları.
  • Grant, E. (2004). God and Reason in the Middle Ages. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Hoenen, M. J. (2011). Nominalism in Cologne: The Student Notebook of the Dominican Servatius Fanckel with an edition of a disputatio vacantialis held on July 14, 1480 “Utrum in deo uno simplicissimo sit trium personarum realis distinctio. S. E.Young (Ed.) , Crossing Boundaries at Medieval Universities (pp. 85-144). Leiden: Brill.
  • J.Contreni, J. (2001). Charlemagne(747-814). J. M.Jeep (Ed.) , Medieval Germany: An Encyclopedia (pp. 98-102). New York: Garland Publishing.
  • Jaeger, C. (1994). The Envy of Angels Cathedral Schools and Social Ideals in Medieval Europe,950-1200. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
  • Janin, H. ( 2008). The University in Medieval Life, 1179-1499 . Jefferson: McFarland &Company Inc,.
  • Langer, M. (2008). "Lerne was dann kannst Du was" Umrisse des weltlichen, Bildungs und Erziehungswesens im Mittelalter. Wien: Universität Wien, Diplomarbeit.
  • Lexis, W. (1904). Das Unterrichtswesen im Deutschen Reich; Aus anlass der Weltausstellung in St. Louis unter Mitwirkung zahlreicher Facmänner herausgegeben (Band 1). Berlin: Verlag von A. Asher & Co.
  • Overfield, J. H. (1984). Humanism and Scholasticism in Late Medieval Germany. Princeton: Princeton University Press.
  • Panti, C. (2014). Müzik Teorisi, Hristiyan Kültüründe Müzik. U. Eco (Ed.) , Orta Çağ- Barbarlar, Hristiyanlar, Müslümanlar (L. T. Basmacı, Çev., ss. 871-876). İstanbul: Alfa.
  • Parisse, M. (1994/2007). Die Reichskirche(um 900 bis 1054). P. R. Gilbert Dagron (Ed.) , Die Geschichte Des Christentums Religion- Politik-Kultur( Bischofe, Mönche und Kaiser, 642-1054) ( Band IV, pp. 797-832). Freiburg: Herder Verlag.
  • Scaglione, A. (1991). Knights at Court: Courtliness, Chivalry & Courtesy from Ottonian Germany to the Italian Renaissance. Berkeley, Los Angeles- Oxford: University of California Press.
  • Schultz, J. A. (2001). Childhood. J. M. Jeep (Ed.), Medieval Germany: An Encyclopedia (pp. 114-115). New York: Garland Publishing.
  • Sheffle, D. (2010). Late Medieval Education: Continuity and Change. History Compass, 8(9), 1067-1082.
  • Sheffler, D. L. (2008). Schools and Schooling in Late Medieval Germany: Regensburg, 1250-1500. Leiden: Brill.
  • Spitz, L. W. (1984). The Importance of the Reformation for the Universitıies: Culture And Confessionsin The Critical Years. J. Kittelson, & P. Transue (Ed.) , Rebirth, Reform and Resilience: Universities in Transition 1300-1700 (pp. 42-68). Columbus: Ohio State University Press.
  • Ülgen, P. (2010). Geç Ortaçağ'da Avrupa'daki Üniversiteler ve Eğitim. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 347-372.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section History
Authors

Banu Çetin Ünal 0000-0003-2651-6286

Publication Date October 2, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Çetin Ünal, B. (2022). ORTA ÇAĞ ALMANYA’SINDA EĞİTİM. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(3), 1538-1545. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1133232