Günümüzde yenilikçi finansal teknolojiler olarak tanımlanan kripto paraların finans sektörünü derinden etkilediği ve küresel ekonominin gücünü değiştirdiği ifade edilmektedir. Tüketiciler tarafından kabulünün merak konusu olduğu kripto paraların kullanımını etkileyen birçok faktörün olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmada, tüketicilerin kripto para kullanım niyetleri kişilik tipleri bağlamında incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerine uygun bir şekilde yürütülen bu çalışmada, yargısal örnekleme yöntemi kullanılarak toplamda 90 katılımcının görüşüne başvurulmuştur. Toplanan veriler, betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın geçerliği ve güvenilirliği TAPUPAS kriterleri baz alınarak sağlanmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların çoğunluğunun riskli olduğu, güvenli ve faydalı olmadığı düşüncesi ve uygulama ara yüzünün karışık bulunması gibi faktörlerden dolayı kripto para kullanmadıkları ve bu katılımcıların kişilik tipleri açısından bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Kripto para birimlerini kullanan katılımcıların %58,82’sinin B tipi kişiliğe sahip olduğu görülmüştür.
Today, it is stated that crypto currencies, which are defined as innovative financial technologies, deeply affect the financial sector and change the power of the global economy. It is thought that there are many factors affecting the use of crypto currencies, whose acceptance by consumers is a matter of curiosity. In this study, consumers' crypto currency usage intentions were examined in the context of personality types. In this study, which was carried out in accordance with qualitative research methods, a total of 90 participants were consulted using the judgmental sampling method. The collected data were analysed with the descriptive analysis technique. The validity and reliability of the study were provided on the basis of TAPUPAS criteria. As a result of the research, it was determined that the majority of the participants did not use crypto money due to factors such as the thought that it was risky, not safe, and useful, and the application interface was confusing, and that these participants did not differ in terms of personality types. It has been observed that 58.82% of the participants using crypto currencies have a type B personality.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Business Administration |
Authors | |
Publication Date | November 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: Dijitalleşme |