Research Article
BibTex RIS Cite

PANDEMİ VE UZAKTAN EĞİTİM: “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COVİD-19 SALGINI DOLAYISIYLA UYGULANAN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 128 - 160, 01.08.2022

Abstract

Çin’in Vuhan kentinde ortaya çıkan covid-19 virüsü kısa sürede tüm dünyaya yayılmış ve küresel bir salgın haline gelmiştir. Korona virüs kapsamında alınan tedbirlerden biri eğitim alanında gerçekleşmiştir. Bu çalışmanın en temel amacı pandemi süresince uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çevrimiçi anket hazırlanmış; katılımcıların demografik özellikleri ile uzaktan eğitimin değerlendirilmesinin yapılabilmesi için 5’li likert ölçeği ile sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22 programına girilmiş ve oluşturulan tablolar ile öğrencilerin görüşleri değerlendirilmiştir. Ankete toplamda 427 üniversite öğrencisi katılmıştır. Anket sonuçlarına göre, Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitimin ciddi eksiklikleri bulunmaktadır. Özellikle dijital eşitsizlik, bölgesel farklılıklar, gelir durumu ve öğretim elemanlarıyla olan etkileşimin azlığı uzaktan eğitimin kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir.

References

  • Aydın, B. ve Doğan, M. (2020). Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6 (1), 93- 115.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6(3), 112-142.
  • Çıkılı, Y. (2016). “Eğitimle İlgili Temel Kavramlar”, Eğitim Bilimine Giriş içinde. Edt. Kadir Keskinkılıç, http://pegemindeks.net/index.php/Pati/article/viewFile/2566/2031 (Erişim tarihi: 14.09.2020).
  • Demirci, F, S. (2011), Eğitim ve Verimlilik, http://www.vizyon21y.com/documan/Egitim_Ogretim/Egitim/Egitim_ve _Verimlilik/Egitim_ve_Verimlilik.pdf. (Erişim tarihi: 14.09.2020).
  • Dinçer, S. (2016). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. https://www.researchgate.net/profile/Serkan_Dincer/publication/2981926 58_Bilgisayar_destekli_egitim_ve_uzaktan_egitime_genel_bir_bakis/lin ks/56e6a14308ae65dd4cc1b3e9/Bilgisayar-destekli-egitim-ve-uzaktanegitime- genel-bir-bakis.pdf (Erişim tarihi: 14.09.2020).
  • Duran, S, T. & Acar, M. (2020). Bir Virüsün Dünyaya Etkileri: Covid-19 Pandemisinin Makroekonomik Etkileri. International Journal of Social and Economic Sciences, 10(1): 54-67.
  • Eygü, H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. https://www.researchgate.net/profile/Hakan_Eygu/publication/26396807 9_A_Study_On_The_Satisfaction_Perceptions_Of_The_Distance_Education_Students/links/58bfc5cd92851cd83aa13c1b/A-Study-On-The- Satisfaction-Perceptions-Of-The-Distance Education-Students.pdf (Erişim tarihi: 15.09.2020).
  • Hesapçıoğlu, M. ve Dündar, S. (2011). Türkiye’de Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Postmodernizm. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kandemir, O. (2014). Türkiye’de Yükseköğretim Düzeyinde Uzaktan Eğitim Uygulamaları: Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Ekonomik Kalkınma. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 9(5), s. 1155-1176.
  • Mert, E. (2014). Anket, Çevrimiçi Anket Tekniği ve Çevrimiçi’nde Anket Uygulaması. Yeni Medya Araştırmalarında Yöntem ve Teknikleri. (Der. Mutlu Binark). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.s. 88-117.
  • Üstün, Ç. & Özçiftçi, S. (2020). Covid-19 Pandemisinin Sosyal Yaşam ve Etik Düzlem Üzerine Etkileri: Bir Değerlendirme Çalışması. Anatolian Clinic Journal of Medical Sciences,25(1) 142-153.
  • https://www.donanimhaber.com/unicef-raporu-ogrencilerin-ucte-biri-uzaktanegitim- imkanina-sahip-degil--124755 adresinden 14.09.2020 tarihinde erişildi.
  • https://egirisim.com/2020/04/01/corona-virus-etkisi-arastirmasi-covid-19- gundelik-tercihlerimizi-ne-kadar-degistirdi/ adresinden 31.08.2020 tarihinde erişildi.
Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 128 - 160, 01.08.2022

Abstract

References

  • Aydın, B. ve Doğan, M. (2020). Yeni Koronavirüs (COVID-19) Pandemisinin Turistik Tüketici Davranışları ve Türkiye Turizmi Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 6 (1), 93- 115.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi AUAd, 6(3), 112-142.
  • Çıkılı, Y. (2016). “Eğitimle İlgili Temel Kavramlar”, Eğitim Bilimine Giriş içinde. Edt. Kadir Keskinkılıç, http://pegemindeks.net/index.php/Pati/article/viewFile/2566/2031 (Erişim tarihi: 14.09.2020).
  • Demirci, F, S. (2011), Eğitim ve Verimlilik, http://www.vizyon21y.com/documan/Egitim_Ogretim/Egitim/Egitim_ve _Verimlilik/Egitim_ve_Verimlilik.pdf. (Erişim tarihi: 14.09.2020).
  • Dinçer, S. (2016). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. https://www.researchgate.net/profile/Serkan_Dincer/publication/2981926 58_Bilgisayar_destekli_egitim_ve_uzaktan_egitime_genel_bir_bakis/lin ks/56e6a14308ae65dd4cc1b3e9/Bilgisayar-destekli-egitim-ve-uzaktanegitime- genel-bir-bakis.pdf (Erişim tarihi: 14.09.2020).
  • Duran, S, T. & Acar, M. (2020). Bir Virüsün Dünyaya Etkileri: Covid-19 Pandemisinin Makroekonomik Etkileri. International Journal of Social and Economic Sciences, 10(1): 54-67.
  • Eygü, H. ve Karaman, S. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları Üzerine Bir Araştırma. https://www.researchgate.net/profile/Hakan_Eygu/publication/26396807 9_A_Study_On_The_Satisfaction_Perceptions_Of_The_Distance_Education_Students/links/58bfc5cd92851cd83aa13c1b/A-Study-On-The- Satisfaction-Perceptions-Of-The-Distance Education-Students.pdf (Erişim tarihi: 15.09.2020).
  • Hesapçıoğlu, M. ve Dündar, S. (2011). Türkiye’de Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Postmodernizm. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Kandemir, O. (2014). Türkiye’de Yükseköğretim Düzeyinde Uzaktan Eğitim Uygulamaları: Eğitimde Fırsat Eşitliği ve Ekonomik Kalkınma. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 9(5), s. 1155-1176.
  • Mert, E. (2014). Anket, Çevrimiçi Anket Tekniği ve Çevrimiçi’nde Anket Uygulaması. Yeni Medya Araştırmalarında Yöntem ve Teknikleri. (Der. Mutlu Binark). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.s. 88-117.
  • Üstün, Ç. & Özçiftçi, S. (2020). Covid-19 Pandemisinin Sosyal Yaşam ve Etik Düzlem Üzerine Etkileri: Bir Değerlendirme Çalışması. Anatolian Clinic Journal of Medical Sciences,25(1) 142-153.
  • https://www.donanimhaber.com/unicef-raporu-ogrencilerin-ucte-biri-uzaktanegitim- imkanina-sahip-degil--124755 adresinden 14.09.2020 tarihinde erişildi.
  • https://egirisim.com/2020/04/01/corona-virus-etkisi-arastirmasi-covid-19- gundelik-tercihlerimizi-ne-kadar-degistirdi/ adresinden 31.08.2020 tarihinde erişildi.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Ozan Yıldırım

Serhat Madsar

Publication Date August 1, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yıldırım, O., & Madsar, S. (2022). PANDEMİ VE UZAKTAN EĞİTİM: “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN COVİD-19 SALGINI DOLAYISIYLA UYGULANAN UZAKTAN EĞİTİM İLE İLGİLİ DÜŞÜNCELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 1(1), 128-160.