Çin’in Vuhan kentinde ortaya çıkan covid-19 virüsü kısa sürede tüm dünyaya yayılmış ve küresel bir salgın haline gelmiştir. Korona virüs kapsamında alınan tedbirlerden biri eğitim alanında gerçekleşmiştir. Bu çalışmanın en temel amacı pandemi süresince uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda çevrimiçi anket hazırlanmış; katılımcıların demografik özellikleri ile uzaktan eğitimin değerlendirilmesinin yapılabilmesi için 5’li likert ölçeği ile sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22 programına girilmiş ve oluşturulan tablolar ile öğrencilerin görüşleri değerlendirilmiştir. Ankete toplamda 427 üniversite öğrencisi katılmıştır. Anket sonuçlarına göre, Türkiye’de yürütülen uzaktan eğitimin ciddi eksiklikleri bulunmaktadır. Özellikle dijital eşitsizlik, bölgesel farklılıklar, gelir durumu ve öğretim elemanlarıyla olan etkileşimin azlığı uzaktan eğitimin kalitesini olumsuz yönde etkilemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 1 |