Dünyanın pek çok yerinde Arap dili programı bulunmaktadır. Bu
programlardaki içerikler bulundukları üniversitenin misyon ve vizyonuna göre
farklılık göstermektedir. Bu farklılık da üniversitelerde verilen Arapça
öğretim metot ve teknikleri üzerinde bir etki yaratmaktadır. Genel olarak
Türkiye’de Arapça öğretim teknikleri alanında yapılan tez çalışmaları
incelendiğinde bu çalışmaların sayı bakımından kısıtlı olduğu
gözlemlenmektedir. Bu noktadan hareketle biz bu çalışmada Türkiye’de ve
Avrupa’da Arapça öğretim tekniklerini Gazi Üniversitesi ve Londra Üniversitesi
örneği üzerinden karşılaştırmalı olarak ele almaya çalışacağız. Bu çalışma ile amacımız; Türkiye’de Gazi
Üniversitesi, Avrupa’da Londra Üniversitesi örneklerini ele alarak birbirinden
farklı iki bölgede Arapça eğitiminin nasıl verildiği hakkında genel bir bakış
açısı kazandırmaktır. Bu çerçevede her iki üniversitenin öğrencilerine anket
düzenlenmiştir. Anket sonuçları, Arap dünyası dışındaki farklı iki coğrafyada,
Arap diline ve eğitimine nasıl yaklaşıldığına ve eğitiminde hangi tekniklerin
kullanıldığına ışık tutması açısından önemli bir veri oluşturmaktadır.
Yaptığımız anket karşılaştırmalarında, hem öğrencilerin Arapça öğrenim
performansları hem de eğitimcilerin Arapça eğitimindeki öğretim performansları
ölçülmeye çalışılmıştır.
There are many languages in the world. The teaching methods and curricula
in these programs vary according to the mission and vision of the university.
This difference also has an impact on the Arabic teaching techniques given at
universities.
In general, thesis in thefield of arabiclanguagetheachingtechniques
can be counted as limitedconsideringourexaminationandobservation. Movingfromthispoint,
wewilltrytotake a comparative perspective Arabic teaching techniques in
Turkeyand Europe through thesample in this study between Gazi University and the
University of London. Our aim with this study is; Gazi University in Turkey, in
two different regions from each other by taking samples of the University of
London in Europe to gain a general overview is given about how the Arabic education.
In this framework, students from both universities were surveyed. The survey results
provide important data on how we approach the two different geographies outside
the Middle East, Arabic language and education, and which techniques are used
in education. In the questionnaire comparison we made, both the students' performance
in Arabic and the performance of the instructors in Arabic were tried to be
measured.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | April 11, 2018 |
Acceptance Date | June 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 46 |