Research Article
BibTex RIS Cite

KARŞILAŞTIRMALI ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İLE LONDRA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2018, Volume: 18 Issue: 46, 71 - 88, 30.06.2018
https://doi.org/10.32330/nusha.411602

Abstract

Dünyanın pek çok yerinde Arap dili programı bulunmaktadır. Bu
programlardaki içerikler bulundukları üniversitenin misyon ve vizyonuna göre
farklılık göstermektedir. Bu farklılık da üniversitelerde verilen Arapça
öğretim metot ve teknikleri üzerinde bir etki yaratmaktadır. Genel olarak
Türkiye’de Arapça öğretim teknikleri alanında yapılan tez çalışmaları
incelendiğinde bu çalışmaların sayı bakımından kısıtlı olduğu
gözlemlenmektedir. Bu noktadan hareketle biz bu çalışmada Türkiye’de ve
Avrupa’da Arapça öğretim tekniklerini Gazi Üniversitesi ve Londra Üniversitesi
örneği üzerinden karşılaştırmalı olarak ele almaya çalışacağız.  Bu çalışma ile amacımız; Türkiye’de Gazi
Üniversitesi, Avrupa’da Londra Üniversitesi örneklerini ele alarak birbirinden
farklı iki bölgede Arapça eğitiminin nasıl verildiği hakkında genel bir bakış
açısı kazandırmaktır. Bu çerçevede her iki üniversitenin öğrencilerine anket
düzenlenmiştir. Anket sonuçları, Arap dünyası dışındaki farklı iki coğrafyada,
Arap diline ve eğitimine nasıl yaklaşıldığına ve eğitiminde hangi tekniklerin
kullanıldığına ışık tutması açısından önemli bir veri oluşturmaktadır.
Yaptığımız anket karşılaştırmalarında, hem öğrencilerin Arapça öğrenim
performansları hem de eğitimcilerin Arapça eğitimindeki öğretim performansları
ölçülmeye çalışılmıştır. 

References

  • ‘el-Arabiyye Beyne Yedeyk’, Suudi Arabistan, 2007.‘Modern Standart Arabic Course’, London, 2015. Ahmad Faız, ‘İbn Hişam ve ‘’Evdahu’l-Mesâlik’’ Adlı Eserindeki Metodu’, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, 2015.Hulusi Alptekin, ‘Modern Mısır Edebiyatçısı Tevfîk el-Hakîm ve ‘’Usfurûn Mine’ş-Şark’’ Adlı Eserinin İncelenmesi’, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2004. Hüseyin Gargı, ‘Karşılaştırmalı Dilbilgisi Öğretimi Açısından Temyiz’, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2009.İsmail Selim, ‘Görev Odaklı Dil Öğretimi ile Arapça Dilbilgisi Öğretimi’, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisan Tezi, 2015. Muhammet Hekimoğlu, ‘Abbasi Dönemi Arap Edebiyatında Zındıklık (H. 133-442/ M. 750-1050)’, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi Doktora Tezi, Ankara 2006. Nevzat Hafız Yanık, ‘Arap Dilinde İsim Filler’, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 1988. Tuba Satır, ‘İsak Nuri Rizevinin Zubdetul-İzhar Adlı Eserinin Arapça Dilbilgisi Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi’, Gaz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2008. Zeynep Ertürk, ‘Türkiye’de ve Avrupa’da Karşılaştırmalı Arapça Öğretim Teknikleri: Gazi Üniversitesi ile Londra Üniversitesi Örneği’, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2017.Zeynep Oktay, ‘Cumhuriyet Dönemi Ortaöğretim Kurumlarında Arapça Dersi Öğretim Programlarında İletişimsel Yaklaşım’, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2015.

Comparative Arabic Teaching Techniques in Turkey And Europe: Example of Gazi University and London University

Year 2018, Volume: 18 Issue: 46, 71 - 88, 30.06.2018
https://doi.org/10.32330/nusha.411602

Abstract

There are many languages in the world. The teaching methods and curricula
in these programs vary according to the mission and vision of the university.
This difference also has an impact on the Arabic teaching techniques given at
universities.



In general, thesis in thefield of arabiclanguagetheachingtechniques
can be counted as limitedconsideringourexaminationandobservation. Movingfromthispoint,
wewilltrytotake a comparative perspective Arabic teaching techniques in
Turkeyand Europe through thesample in this study between Gazi University and the
University of London. Our aim with this study is; Gazi University in Turkey, in
two different regions from each other by taking samples of the University of
London in Europe to gain a general overview is given about how the Arabic education.
In this framework, students from both universities were surveyed. The survey results
provide important data on how we approach the two different geographies outside
the Middle East, Arabic language and education, and which techniques are used
in education. In the questionnaire comparison we made, both the students' performance
in Arabic and the performance of the instructors in Arabic were tried to be
measured.

References

  • ‘el-Arabiyye Beyne Yedeyk’, Suudi Arabistan, 2007.‘Modern Standart Arabic Course’, London, 2015. Ahmad Faız, ‘İbn Hişam ve ‘’Evdahu’l-Mesâlik’’ Adlı Eserindeki Metodu’, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, 2015.Hulusi Alptekin, ‘Modern Mısır Edebiyatçısı Tevfîk el-Hakîm ve ‘’Usfurûn Mine’ş-Şark’’ Adlı Eserinin İncelenmesi’, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2004. Hüseyin Gargı, ‘Karşılaştırmalı Dilbilgisi Öğretimi Açısından Temyiz’, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2009.İsmail Selim, ‘Görev Odaklı Dil Öğretimi ile Arapça Dilbilgisi Öğretimi’, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisan Tezi, 2015. Muhammet Hekimoğlu, ‘Abbasi Dönemi Arap Edebiyatında Zındıklık (H. 133-442/ M. 750-1050)’, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi Doktora Tezi, Ankara 2006. Nevzat Hafız Yanık, ‘Arap Dilinde İsim Filler’, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 1988. Tuba Satır, ‘İsak Nuri Rizevinin Zubdetul-İzhar Adlı Eserinin Arapça Dilbilgisi Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi’, Gaz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2008. Zeynep Ertürk, ‘Türkiye’de ve Avrupa’da Karşılaştırmalı Arapça Öğretim Teknikleri: Gazi Üniversitesi ile Londra Üniversitesi Örneği’, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2017.Zeynep Oktay, ‘Cumhuriyet Dönemi Ortaöğretim Kurumlarında Arapça Dersi Öğretim Programlarında İletişimsel Yaklaşım’, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, 2015.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İbrahim Şaban

Zeynep Ertürk

Publication Date June 30, 2018
Submission Date April 11, 2018
Acceptance Date June 8, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 18 Issue: 46

Cite

APA Şaban, İ., & Ertürk, Z. (2018). KARŞILAŞTIRMALI ARAPÇA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İLE LONDRA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Nüsha, 18(46), 71-88. https://doi.org/10.32330/nusha.411602