In recent years, developments have deeply affected Mathematics education as well as other fields of study. Reflections of new searches and practices especially in the field of elementary education on Mathematics education are really noteworthy. The purpose of this study is to study the views of the teachers employed in elementary schools on "dyscalculia", a math-learning impairment. The study was made in the form of a case-study with 6 fifth-grade elementary-school teachers with experience of 12 to 26, who were employed in tree different schools of the Ministry of National Education in the provincial area of Giresun in the academic year 2010-2011 so as to determine teachers` views on students with "dyscalculia". In this study, the semi-structured interview form was used as a means of data-collection. The descriptive analysis technique was used for the analyses of the data obtained. The results obtained indicated that the concept of âdyscalculia" is unknown by the participating teachers and that teachers preferred to use such terms as "learning disabilities","lack of attention", "retarded", "lazy" and "hyperactivity" instead of the concept of "dyscalculia". In addition, all teachers also pointed out that there was not an expert advisor in their schools for the students with "dyscalculia" and students` families with such a impairment ignored participation. The study also aims to create proposals for solution to how to eliminate the shortcomings in this field by displaying the current situation related to "dyscalculia" in elementary schools.
Dyscalculia (Mathematics Learning Impairment) Classroom Teachers Students with Dyscalculia Mathematics Lesson Elementary (Secondary) School Term
Son yıllarda özellikle ilköğretim alanındaki yeni arayışların ve uygulamaların matematik eğitimi üzerindeki yansımaları dikkat çekmektedir. Çalışmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin "Diskalkuli" (matematik öğrenme bozukluğu) ile ilgili görüşlerini incelemektir. Çalışma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Giresun İli ve ilçelerinde 3 farklı ilköğretim okulunda görev yapan, deneyimleri 12 ile 26 yıl arasında değişen 6 beşinci sınıf öğretmeni ile "Diskalkuli" yaşayan öğrencilere ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya koymak için gerçekleştirilmiş bir özel durum çalışmasıdır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, 6 açık uçlu sorudan oluşan "yarı yapılandırılmış görüşme formu" ve verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma bulguları, "Diskalkuli" kavramının öğretmenler tarafından bilinmediğini, öğretmenlerin "Diskalkuli" yerine "Öğrenme güçlüğü", "Dikkat eksikliği ve hiperaktivite" ve "Tembel" kavramlarını kullandıklarını ortaya çıkarmıştır. Bazı öğretmenler, okullarında "Diskalkuli" yaşayan öğrencilerin çok fazla olduğunu ancak bu kavramı bilmediklerini ve rehberlik edemediklerini ifade etmişlerdir. Öğretmenler bu durumun, okulların fiziksel koşullarının ve ilköğretim matematik öğretim programının bu tür öğrencilere uygun olmaması ve uzman desteğine ihtiyaç duyma noktasında bilgilerinin olmaması gibi etkenlerden kaynaklandığını düşündüklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin hepsi okullarında "Diskalkuli" yaşayan öğrenciler için bir alan uzmanı bulunmadığını, dolayısıyla bazı öğretmenler rehber öğretmenden yardım almaya çalıştıklarını, bunun da yetersiz olduğunu ve bu tür öğrencilerin aile katılımı konusunda da eksikliklerinin bulunduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin; "Diskalkuli" hakkında bilgi sahibi olması, "Diskalkuli" yaşayan öğrencilerin uzmanlarca tespit edilebilmesi, bu tür öğrencilere ilköğretim matematik dersi öğretim programının entegre edilebilmesi ve kendilerinin olumlu tutum içinde olması önemlidir. Çalışma aynı zamanda "Diskalkuli" konusunda ilköğretim okullarının mevcut durumu ortaya koyarak, bu konudaki eksiklerin nasıl giderilebileceği hakkında çözüm önerileri geliştirmeyi hedeflemektedir.
Diskalkuli (Matematik Öğrenme Bozukluğu) Sınıf Öğretmeni Diskalkuli Yaşayan Öğrenci Matematik Dersi İlköğretim (ortaokul) Dönemi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 8 Issue: 2 |