BibTex RIS Cite

PRE-SERVICE TEACHERSa€â„¢ BELIEFS REGARDING HOW A CURRICULUM SHOULD BE LIKE

Year 2013, Volume: 8 Issue: 1, 133 - 145, 01.02.2013

Abstract

The aim of this research is to determine pre-service teachersa€â„¢ beliefs regarding how a curriculum should be like. The population of this study which has a survey model and descriptive nature is pre-service teachers in 3rd and 4th year of their education during 2011-2012 academic year in Education Faculty of a university in Southeast Anatolian Region. a€Å"Simple random samplinga€ method has been used as a sampling method in this study and 415 pre-service teachers participated in the research. Data has been obtained via Curriculum Orientations Inventory developed by Cheung and Wong (2002) and adapted to Turkish by Eren (2010). Cronbach alpha internal consistency values of factors in the inventory change between .63 and .75. Data has been analyzed via SPSS 16.0 software program for computing frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation, independent samples t-test, one-way variation analysis (anova) and simple correlation. As a result of this study, it is found that pre-service teachers highly believe that a curriculum should involve academic, cognitive processes, social-reconstructionist, humanistic, and technological factors or features related to these factors. Apart from this, in terms of demographic variables, no significant difference between pre-service teachersa€â„¢ belief levels has been found. In addition to this, no significant difference between pre-service teachersa€â„¢ beliefs regarding mentioned factors has been found.

References

  • Ak, B., (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Hipotez Testi, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., ss:63-69.
  • Aksan, N. ve Sözer, M.A., (2006). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 31-50
  • Andrews, P., (2007). The curricular importance of mathematics: A comparison of English and Hungarian teachers’ espoused beliefs, Journal of Curriculum Studies, 39(3), 317-338. DOI:1080/00220 270600773082
  • Antalyalı, Ö.L., (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Varyans analizi (ss. 130-183), Ankara: Asil Yayın Dağ. Ltd. Şti.
  • Balcı, A., (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler, Ankara, Pegem Akademi.
  • Bay, E., Gündoğdu, K., Dilekçi, D., Ozan, C. ve Özdemir, D., (2011). İlköğretim öğretmen adaylarının program yaklaşımlarının incelenmesi: Atatürk Üniversitesi örneği, 1.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, http://www.academia. edu/1166033/Ilkogretim_ogretmen_adaylarinin_program_yaklasimlari nin_incelenmesi_Ataturk_Universitesi_ornegi_Investigation_of_ele mentary_prospective_teachers_curriculum_approaches_The_case_of_A taturk_University, Erişim Tarihi: 04.12.2012.
  • Boman, Y., (2006). The struggle between conflicting beliefs: On the promise of education, Journal of Curriculum Studies, 38(5), 545-5 DOI:10.1080/00220270600670783
  • Büyüköztük, Ş., Çakmak, M.K., Akgün, Ö.E., Karedeniz, Ş. ve Demirel, F., (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Cheung, D. and Wong, H.W., (2002). Measuring teacher beliefs about alternative curriculum designs, Curriculum Journal, 13(2), 225–248. DOI:10.1080/09585170210136868
  • Cheung, D., (2000). Measuring teachers’ meta-orientations to curriculum: application of hierarchical confirmatory factor analysis, The Journal of Experimental Education, 68(2), 149-165. DOI:1080/00220970009598500
  • Cotton, D.R.E., (2006). Implementing curriculum guidance on environmental education: the importance of teachers' beliefs, Journal of Curriculum Studies, 38(1), 67-83. DOI:1080/00220270 500038644
  • Cronin-Jones, L.L., (1991). Science teacher beliefs and their influence on curriculum implementation. Two case studies, Journal of Research in Science Teaching, 28(3), 235–250. DOI:1002/tea.3660280305
  • Demirel, Ö., (2012). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirgil, H., (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Parametrik olmayan hipotez testleri (ss. 83-112), Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Doll, R.C. (1992). Curriculum improvement: Decision making and process, Boston, Allyn and Bacon.
  • Eisner, E.W. and Vallance, E., (1974). Conflicting conceptions of curriculum, Berkeley, CA: McCutchan.
  • Erden, M., (1998). Eğitimde program değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eren, A., (2002). Öğretmen adaylarının program inançlarının görünüm analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 379-388.
  • Ertük, S., (1972). Eğitimde program geliştirme, Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gürol, A., Altunbaş, S. ve Karaaslan, N., (2009). Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ve epistemolojik inançları üzerine bir çalışma, e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1395-1404.
  • Işıkoğlu, N., Baştürk, R., and Karaca, F., (2009). Assesing inservice teachers’ instructional beliefs about student centered education: A Turkish perspective, Teaching and Teacher Education, 25(2), 350-356. DOI:10.1016/j.tate.2008.08.004
  • Jackson, P. W., (1992). Handbook of research on curriculum, New York, Macmillan.
  • Karabulut, E.O. ve Ulucan, H., (2012). Beden eğitimi öğretmenliği adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(2), 39-44.
  • McMullen, M., Elicker, J., Wang, J. ve diğerleri. (2005). Comparing beliefs about appropriate practice among early childhood education and care professionals from the U.S., China, Taiwan, Korea and Turkey, Early Childhood Research Quarterly, 20(4), 451–464. Doı:10.1016/j.ecresq.2005.10.005, McNeil, J.D., (1996). Curriculum: A comprehensive introduction, New York, NY: Harper-Collins.
  • Meirink, J.A., Meijer, P., Verloop, N. and Bergen, T.C.M., (2009). Understanding teacher learning in secondary education: The relations of teacher activities to changed beliefs and teaching and learning, Teaching and Teacher Education, 25(1), 89- DOI:10.1016/j.tate.2008.07.003
  • Meral, M. ve Çolak, E., (2009). Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının incelenmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 129-146.
  • Miller, J.P., (1983). The educational spectrum: Orientations to curriculum, New York, Longman.
  • Nespor, J., (1987) The role of beliefs in the practice of teaching, Journal of Curriculum Studies, 19(4), 317–328. DOI:1080/0022027870190403
  • Ornstein, A. and Hunkins, F.P., (1988). Curriculum; Foundations, principles and issues, New Jersey, Prentice Hall.
  • Pratt, D., (1980). Curriculum; Design and development, New York, Harcourt Brace Jovanovich Publishers.
  • Schubert, W.H., (1986). Curriculum: Perspective, paradigm, and possibility, New York, Macmillan.
  • Sönmez, V., (2007). Program geliştirme: Öğretmen elkitabı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sungur, O., (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Korelasyon Analizi, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti, ss:113-127.
  • Şahin, B., (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri, A. Tanrıöğen (Ed.), Metodoloji, Ankara: Anı Yayıncılık, ss:109-130.
  • Tanner, D. and Tanner, L.N., (1980). Curriculum development, theory into practice, New York, Macmillan Publishing.
  • Taşpınar, M., (2012). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım.
  • Tavşancıl, E., (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Tekin, H., (2004). Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Terzi, A.R., (2005). Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 298-311.
  • Terzi, A.R., Çetin, G., and Eser, H., (2012). The relationship between undergraduate students’ locus of control and epistemological beliefs, Educational Research, 3(1), 30-39.
  • Turgut, M. F., (1986). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları, Ankara, Saydam Matbaası.
  • Uruh, G.G. and Uruh, A., (1984). Curriculum development, problems, processes and progress, Berkeley, California, McCutchan Publishing Corporation.
  • Van Driel, J.H., Bulte, A.M.W., and Verloop, N., (2008). Using the curriculum emphasis concept to invetsigate teachers’ curricular beliefs in the context of educational reform, Journal of Curriculum Studies, 40(1), 107–122. DOI:10.1080/0022027 0601078259
  • Varış, F., (1996). Program geliştirme: Teoriler-teknikler, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Wallace, C.S. and Priestley, M., (2011). Teacher beliefs and the mediation of curriculum innovation in Scotland: A socio ‐cultural perspective on professional development and change, Journal of Curriculum Studies, 43(3), 357-381. DOI:10.1080/00220272. 20563447
  • Yerrick, R., Parke, H., and Nugent, J., (1997) Struggling to promote deeply rooted change: The ‘filtering effect’ of teachers’ beliefs on understanding transformational views of teaching science, Science Education, 81(2), 137-157. DOI:1002/(SICI)1098-237X (19970481:2<137::AID-SCE2>3.0.CO;2-G

BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI

Year 2013, Volume: 8 Issue: 1, 133 - 145, 01.02.2013

Abstract

Araştırmanın genel amacı, bir eğitim programının nasıl olması gerektiğine ilişkin öğretmen adaylarının inançlarını belirlemektir. Tarama modelinde olup, betimsel bir nitelik taşıyan bu araştırmanın evrenini, 2011-2012 akademik yılında Türkiyea€â„¢nin Güneydoğu Anadolu Bölgesinde yer alan bir üniversitenin Eğitim Fakültesia€â„¢nde 3. ve 4. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örnekleme yöntemi olarak a€Å&quot;basit rastlanstısal (tesadüfi) örnekleme yöntemia€ kullanılmış ve araştırma 415 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Veriler, Cheung ve Wong (2002) tarafından geliştirilen, Eren (2010) tarafından Türkçea€â„¢ye uyarlanan a€Å&quot;Program Yönelimleri Envanteria€ (PYE) ile elde edilmiştir. Ölçekte yer alan faktörlerin Cronbach alfa iç tutarlık değerleri .63 ile.75 arasında değişmektedir. Veriler, SPSS 16.0 paket programı aracılığıyla frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (anova) ve basit korelasyon teknikleriyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının akademik, bilişsel süreçler, sosyal-yeniden yapılanmacı, insancıl ve teknoloji faktörlerinin veya bu faktörleri ilgilendiren niteliklerin bir eğitim programında bulunması gerektiği inancına yüksek düzeyde sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Öte yandan demografik değişkenler açısından öğretmen adaylarının inanç düzeyleri arasında anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, ilgili faktörlere ilişkin öğretmen adaylarının inançları arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır.

References

  • Ak, B., (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Hipotez Testi, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., ss:63-69.
  • Aksan, N. ve Sözer, M.A., (2006). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 31-50
  • Andrews, P., (2007). The curricular importance of mathematics: A comparison of English and Hungarian teachers’ espoused beliefs, Journal of Curriculum Studies, 39(3), 317-338. DOI:1080/00220 270600773082
  • Antalyalı, Ö.L., (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Varyans analizi (ss. 130-183), Ankara: Asil Yayın Dağ. Ltd. Şti.
  • Balcı, A., (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler, Ankara, Pegem Akademi.
  • Bay, E., Gündoğdu, K., Dilekçi, D., Ozan, C. ve Özdemir, D., (2011). İlköğretim öğretmen adaylarının program yaklaşımlarının incelenmesi: Atatürk Üniversitesi örneği, 1.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, http://www.academia. edu/1166033/Ilkogretim_ogretmen_adaylarinin_program_yaklasimlari nin_incelenmesi_Ataturk_Universitesi_ornegi_Investigation_of_ele mentary_prospective_teachers_curriculum_approaches_The_case_of_A taturk_University, Erişim Tarihi: 04.12.2012.
  • Boman, Y., (2006). The struggle between conflicting beliefs: On the promise of education, Journal of Curriculum Studies, 38(5), 545-5 DOI:10.1080/00220270600670783
  • Büyüköztük, Ş., Çakmak, M.K., Akgün, Ö.E., Karedeniz, Ş. ve Demirel, F., (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Cheung, D. and Wong, H.W., (2002). Measuring teacher beliefs about alternative curriculum designs, Curriculum Journal, 13(2), 225–248. DOI:10.1080/09585170210136868
  • Cheung, D., (2000). Measuring teachers’ meta-orientations to curriculum: application of hierarchical confirmatory factor analysis, The Journal of Experimental Education, 68(2), 149-165. DOI:1080/00220970009598500
  • Cotton, D.R.E., (2006). Implementing curriculum guidance on environmental education: the importance of teachers' beliefs, Journal of Curriculum Studies, 38(1), 67-83. DOI:1080/00220270 500038644
  • Cronin-Jones, L.L., (1991). Science teacher beliefs and their influence on curriculum implementation. Two case studies, Journal of Research in Science Teaching, 28(3), 235–250. DOI:1002/tea.3660280305
  • Demirel, Ö., (2012). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme, Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirgil, H., (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Parametrik olmayan hipotez testleri (ss. 83-112), Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Doll, R.C. (1992). Curriculum improvement: Decision making and process, Boston, Allyn and Bacon.
  • Eisner, E.W. and Vallance, E., (1974). Conflicting conceptions of curriculum, Berkeley, CA: McCutchan.
  • Erden, M., (1998). Eğitimde program değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eren, A., (2002). Öğretmen adaylarının program inançlarının görünüm analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 379-388.
  • Ertük, S., (1972). Eğitimde program geliştirme, Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gürol, A., Altunbaş, S. ve Karaaslan, N., (2009). Öğretmen adaylarının öz yeterlik inançları ve epistemolojik inançları üzerine bir çalışma, e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1395-1404.
  • Işıkoğlu, N., Baştürk, R., and Karaca, F., (2009). Assesing inservice teachers’ instructional beliefs about student centered education: A Turkish perspective, Teaching and Teacher Education, 25(2), 350-356. DOI:10.1016/j.tate.2008.08.004
  • Jackson, P. W., (1992). Handbook of research on curriculum, New York, Macmillan.
  • Karabulut, E.O. ve Ulucan, H., (2012). Beden eğitimi öğretmenliği adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(2), 39-44.
  • McMullen, M., Elicker, J., Wang, J. ve diğerleri. (2005). Comparing beliefs about appropriate practice among early childhood education and care professionals from the U.S., China, Taiwan, Korea and Turkey, Early Childhood Research Quarterly, 20(4), 451–464. Doı:10.1016/j.ecresq.2005.10.005, McNeil, J.D., (1996). Curriculum: A comprehensive introduction, New York, NY: Harper-Collins.
  • Meirink, J.A., Meijer, P., Verloop, N. and Bergen, T.C.M., (2009). Understanding teacher learning in secondary education: The relations of teacher activities to changed beliefs and teaching and learning, Teaching and Teacher Education, 25(1), 89- DOI:10.1016/j.tate.2008.07.003
  • Meral, M. ve Çolak, E., (2009). Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının incelenmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 129-146.
  • Miller, J.P., (1983). The educational spectrum: Orientations to curriculum, New York, Longman.
  • Nespor, J., (1987) The role of beliefs in the practice of teaching, Journal of Curriculum Studies, 19(4), 317–328. DOI:1080/0022027870190403
  • Ornstein, A. and Hunkins, F.P., (1988). Curriculum; Foundations, principles and issues, New Jersey, Prentice Hall.
  • Pratt, D., (1980). Curriculum; Design and development, New York, Harcourt Brace Jovanovich Publishers.
  • Schubert, W.H., (1986). Curriculum: Perspective, paradigm, and possibility, New York, Macmillan.
  • Sönmez, V., (2007). Program geliştirme: Öğretmen elkitabı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sungur, O., (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, Ş. Kalaycı (Ed.) Korelasyon Analizi, Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti, ss:113-127.
  • Şahin, B., (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri, A. Tanrıöğen (Ed.), Metodoloji, Ankara: Anı Yayıncılık, ss:109-130.
  • Tanner, D. and Tanner, L.N., (1980). Curriculum development, theory into practice, New York, Macmillan Publishing.
  • Taşpınar, M., (2012). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri, Ankara: Elhan Kitap Yayın Dağıtım.
  • Tavşancıl, E., (2006). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi, Ankara, Nobel Yayınları.
  • Tekin, H., (2004). Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Terzi, A.R., (2005). Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 298-311.
  • Terzi, A.R., Çetin, G., and Eser, H., (2012). The relationship between undergraduate students’ locus of control and epistemological beliefs, Educational Research, 3(1), 30-39.
  • Turgut, M. F., (1986). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları, Ankara, Saydam Matbaası.
  • Uruh, G.G. and Uruh, A., (1984). Curriculum development, problems, processes and progress, Berkeley, California, McCutchan Publishing Corporation.
  • Van Driel, J.H., Bulte, A.M.W., and Verloop, N., (2008). Using the curriculum emphasis concept to invetsigate teachers’ curricular beliefs in the context of educational reform, Journal of Curriculum Studies, 40(1), 107–122. DOI:10.1080/0022027 0601078259
  • Varış, F., (1996). Program geliştirme: Teoriler-teknikler, Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Wallace, C.S. and Priestley, M., (2011). Teacher beliefs and the mediation of curriculum innovation in Scotland: A socio ‐cultural perspective on professional development and change, Journal of Curriculum Studies, 43(3), 357-381. DOI:10.1080/00220272. 20563447
  • Yerrick, R., Parke, H., and Nugent, J., (1997) Struggling to promote deeply rooted change: The ‘filtering effect’ of teachers’ beliefs on understanding transformational views of teaching science, Science Education, 81(2), 137-157. DOI:1002/(SICI)1098-237X (19970481:2<137::AID-SCE2>3.0.CO;2-G
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Etem Yeşilyurt This is me

Publication Date February 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Yeşilyurt, E. (2013). BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI. Education Sciences, 8(1), 133-145. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yeşilyurt E. BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI. Education Sciences. February 2013;8(1):133-145. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yeşilyurt, Etem. “BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI”. Education Sciences 8, no. 1 (February 2013): 133-45. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yeşilyurt E (February 1, 2013) BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI. Education Sciences 8 1 133–145.
IEEE E. Yeşilyurt, “BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI”, Education Sciences, vol. 8, no. 1, pp. 133–145, 2013, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yeşilyurt, Etem. “BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI”. Education Sciences 8/1 (February 2013), 133-145. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yeşilyurt E. BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI. Education Sciences. 2013;8:133–145.
MLA Yeşilyurt, Etem. “BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI”. Education Sciences, vol. 8, no. 1, 2013, pp. 133-45, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yeşilyurt E. BİR EĞİTİM PROGRAMININ NASIL OLMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYI İNANÇLARI. Education Sciences. 2013;8(1):133-45.