BibTex RIS Cite

A Review of the Studies About Visual and Audio Modalities In Multimedia Instructional Design

Year 2012, Volume: 7 Issue: 3, 877 - 884, 01.04.2012

Abstract

In this study, the results of studies about the usage of visual and audio contents in multimedia educational designs were examined and discussed. In studies analyzed, it has been generally observed that experimental surveys were performed for collective usage of visual (picture+text) and audial sources. Looking on results of these studies, when figures were used as visual inducer in multimedia designs and texts were also used simultaneously, cognitive load and split attention arised by the attempt to reach the information through the same (visual) source. Instead of using both visual inducers together, using different visual and audial presentation types together gave more effective educational results. In most studies, it was emphasized that the information presented by multiple sources should be given simultaneously and as integrated each other.

ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 3, 877 - 884, 01.04.2012

Abstract

Bu çalışmada, görsel ve işitsel öğelerin çoklu ortam öğretim tasarımlarında kullanımı ile ilgili yapılmış çalışma sonuçları incelenerek tartışılmıştır. İncelenen araştırmalarda, genel olarak görsel (resim+metin) ve işitsel kaynakların birlikte kullanımları üzerine deneysel çalışmalar yapıldığı görülmektedir. Bu araştırmaların sonuçlarına bakıldığında, çoklu ortam tasarımlarında görsel uyarıcılar olarak resimler kullanıldığında, eş zamanlı olarak metinlerin kullanılması, aynı kanal (görsel) üzerinden bilginin alınmaya çalışılmasıyla bilişsel yüke ve bölünmüş dikkat etkisine neden olmaktadır. İki görsel uyarıcının birlikte kullanılması yerine, görsel ve işitsel farklı sunum türlerinin bir arada kullanılması daha etkili öğrenme sonuçları vermektedir. Çoklu kaynaklardan sunulan bilgilerin, eşzamanlı ve birbirlerine entegre edilmiş olarak verilmesi gerektiği de araştırmalarda vurgulanmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Duygu Mutlu Bayraktar This is me

Mücahit Camnalbur This is me

Publication Date April 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Bayraktar, D. . M., & Camnalbur, M. (2012). ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Education Sciences, 7(3), 877-884. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bayraktar DM, Camnalbur M. ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. NWSA. April 2012;7(3):877-884. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bayraktar, Duygu Mutlu, and Mücahit Camnalbur. “ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ”. Education Sciences 7, no. 3 (April 2012): 877-84. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bayraktar DM, Camnalbur M (April 1, 2012) ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Education Sciences 7 3 877–884.
IEEE D. . M. Bayraktar and M. Camnalbur, “ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ”, NWSA, vol. 7, no. 3, pp. 877–884, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bayraktar, Duygu Mutlu - Camnalbur, Mücahit. “ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ”. Education Sciences 7/3 (April 2012), 877-884. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bayraktar DM, Camnalbur M. ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. NWSA. 2012;7:877–884.
MLA Bayraktar, Duygu Mutlu and Mücahit Camnalbur. “ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 7, no. 3, 2012, pp. 877-84, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bayraktar DM, Camnalbur M. ÇOKLU ORTAM ÖĞRETİM TASARIMINDA GÖRSEL VE İŞİTSEL MODALİTELER ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. NWSA. 2012;7(3):877-84.