Problem solving is a very important concept not only as a teaching method but also as a matter which takes place in the mathematics curriculum, and needs to be focused on. NCTM standards also emphasize the priority of problem solving skills to include in the teaching of mathematics and teaching mathematics with problem-solving approach. Therefore, mathematics educators agree on the issue that, students should develop problem-solving skills and this should be the primary purpose of education. Therefore, in this study; students instead of memorizing the solutions with formulas are suggested to use a solution model based upon graphic structure in order to understand and achieve to format their meaningful learning.
Problem çözme, hem bir öğretim yöntemi hem de matematik müfredatında yer alan bir konu olarak çok önemli ve üzerinde durulması gereken bir kavramdır. Matematik Öğretmenleri Milli Konseyi (NCTM) standartları da problem çözme becerilerinin matematik öğretiminde öncelikli yer almasını ve problem çözme yaklaşımı ile matematik konularının öğretimini vurgulamaktadır. Literatürde, matematik eğitiminde öğrencilerin kavramları ve aralarındaki ilişkileri öğrenirken birtakım zorluklarla karşılaştıkları ve matematik öğretiminde genellikle güçlük çekildiği ifade edilmektedir. Bu nedenle bu çalışmada; parametresiz hareket problemleri özelinde öğrencilerin, öğrenmelerini biçimlendirerek anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirebilmeleri için graf yapısına dayalı bilgisayarlı bir çözüm modeli önerilmektedir. Bu modelin programlanması ile öğrencilerin öğrenme zayıflıkları giderilebilecektir. Farklı tipte toplam 250 hareket problemi, hazırlanan graf yapısına dayalı çözüm modeli ile çözümlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 2 |