BibTex RIS Cite

Course Design For Distance Education: Getting A Class Thought Face To Face Ready For Distance Education

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 574 - 582, 01.03.2012

Abstract

The aim of this study is to convert a face to face course offered by Department of Computer Education and Instructional Technology at Hacettepe University into distance education. . ADDIE instructional design model was used to establish class format structure that can be followed easily. Course analysis, design, development, implementation and evaluation stages were mentioned, which had been prepared for blended learning,. This study showed that instructional designer should study with lecturer of course to save time and use resources in process of converting face to face course to distance education efficiently. Opinions and needs of lecturer was also important to be determined for features of learning management system and video conference programmes. In addition, feedbacks of the participants in usability studies were as important as lecturer to ensure an effective system.

UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 574 - 582, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışmada Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde yüz yüze yürütülen lisansüstü derslerinden âİnsan-Bilgisayar Etkileşimiâ dersinin uzaktan eğitim yolu ile verilebilir hale getirilmesi amaçlanmıştır. Dersin tasarım sürecinde kolay takip edilebilir bir yapı sağlamak amacıyla ADDIE öğretim tasarım modelinin adımları izlenmiştir. Bu amaçla karma öğrenme yöntemi ile hazırlanan dersin analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarında yapılan çalışmalar anlatılmıştır. Çalışmada, geleneksel yöntemle verilen bir dersin uzaktan eğitim sürecine dönüştürülmesinde zaman ve kaynak kaybı yaşamamak için öğretim tasarımcısının dersi veren öğretim üyesi ile birlikte süreci yönetmesi ve ders tasarım sürecinin her aşamasında öğretim üyesinin onayının önemli olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretim elemanının görüşleri ve ihtiyaçları dersin yürütüleceği uzaktan eğitim ortamının ve eş zamanlı görüntülü etkileşim aracının özelliklerinin belirlenmesinde de etkili olmuştur. Ayrıca öğretim elemanlarıyla yapılan düzenlemeler sonucunda fark edilemeyen sorunların giderilmesinde kullanılabilirlik çalışmalarında yer alan katılımcıların geri dönütleri, sistemin etkililiğinin sağlanması için önemlidir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Dilek Doğan This is me

Hakan Tüzün This is me

Gökhan Dağhan This is me

Ayşe Altıntaş This is me

Hale Ilgaz This is me

Fatih Özdinç

Halil Kayaduman

Neslihan Özpala This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Doğan, D., Tüzün, H., Dağhan, G., Altıntaş, A., et al. (2012). UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ. Education Sciences, 7(2), 574-582. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Doğan D, Tüzün H, Dağhan G, Altıntaş A, Ilgaz H, Özdinç F, Kayaduman H, Özpala N. UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ. Education Sciences. March 2012;7(2):574-582. doi:10.12739/10.12739
Chicago Doğan, Dilek, Hakan Tüzün, Gökhan Dağhan, Ayşe Altıntaş, Hale Ilgaz, Fatih Özdinç, Halil Kayaduman, and Neslihan Özpala. “UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ”. Education Sciences 7, no. 2 (March 2012): 574-82. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Doğan D, Tüzün H, Dağhan G, Altıntaş A, Ilgaz H, Özdinç F, Kayaduman H, Özpala N (March 1, 2012) UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ. Education Sciences 7 2 574–582.
IEEE D. Doğan, H. Tüzün, G. Dağhan, A. Altıntaş, H. Ilgaz, F. Özdinç, H. Kayaduman, and N. Özpala, “UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ”, Education Sciences, vol. 7, no. 2, pp. 574–582, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Doğan, Dilek et al. “UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ”. Education Sciences 7/2 (March 2012), 574-582. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Doğan D, Tüzün H, Dağhan G, Altıntaş A, Ilgaz H, Özdinç F, Kayaduman H, Özpala N. UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ. Education Sciences. 2012;7:574–582.
MLA Doğan, Dilek et al. “UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 574-82, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Doğan D, Tüzün H, Dağhan G, Altıntaş A, Ilgaz H, Özdinç F, Kayaduman H, Özpala N. UZAKTAN EĞİTİMDE DERS TASARIMI: YÜZ YÜZE VERİLEN BİR DERSİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE HAZIR HALE GETİRİLMESİ. Education Sciences. 2012;7(2):574-82.