BibTex RIS Cite

GRUP ÇALIŞMASINDA AKRAN DEĞERLENDİRME VE BİREYSEL ÖĞRENCİ BAŞARISI

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 583 - 590, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, akranlar tarafından yapılan değerlendirmelerin öğrenci notuna etkili bir şekilde katkı sağlayıp sağlamadığını tespit etmektir. Diğer bir deyişle, çalışma, akran değerlendirmelerinin öğrencinin performans göstergeleri ile olan korelasyonunu incelemektedir. Çalışmanın grubunu öğretim tasarımı ile ilişkili dört farklı derse yazılmış olan 390 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler, 2 ile 7 arası kişiden oluşan gruplarda çalışarak grup projeleri tamamlamışlardır. Öğrenciler ayrıca, tamamladıkları projeyle ilgili olarak hem kendilerini hem de gruptaki akranlarını performans açısından değerlendirmişlerdir. Değerlendirmeler 0'la 100 arasındadır ve her öğrenci için bir akran değerlendirme notu elde etmek üzere ortalanmıştır. Bu not, hem öğrencinin kendine verdiği notu, hem de akranlarının ona verdiği notu içermektedir. ANCOVA sonuçları, akran değerlendirme notlarının, öğrencinin ara sınav notunu tahmin edebildiğini ortaya koymuştur; fakat bu sonuç kısıtlı bir hedef kitle için geçerlidir. Ayrıca, öğrencilerin sınav notları sınıftan sınıfa farklılık göstermektedir.

PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 583 - 590, 01.03.2012

Abstract

The purpose of this study is to determine whether peer evaluations can effectively contribute to student course grades; in other words, whether student individual performance indicators correlate with the assessment by peers. 390 undergraduate students from four different instructional design courses were the subjects of the study. Students worked in groups of 2 â€" 7 to complete team projects. Students also did peer evaluations of their team members regarding the project they completed, rating the performance in the project of their peers and themselves. Peer evaluations were on a scale of 0 to 100 and were averaged for each individual student to produce a mean peer evaluation score. This score included a self-score and scores given by the peers. ANVOCA results showed that peer evaluations can predict the student midterm scores; however this was true only on a limited capacity. Students' exam scores also differed across the courses.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Semiral Öncü This is me

Erhan Sengel This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Öncü, S., & Sengel, E. (2012). PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT. Education Sciences, 7(2), 583-590. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Öncü S, Sengel E. PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT. Education Sciences. March 2012;7(2):583-590. doi:10.12739/10.12739
Chicago Öncü, Semiral, and Erhan Sengel. “PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT”. Education Sciences 7, no. 2 (March 2012): 583-90. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Öncü S, Sengel E (March 1, 2012) PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT. Education Sciences 7 2 583–590.
IEEE S. Öncü and E. Sengel, “PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT”, Education Sciences, vol. 7, no. 2, pp. 583–590, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Öncü, Semiral - Sengel, Erhan. “PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT”. Education Sciences 7/2 (March 2012), 583-590. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Öncü S, Sengel E. PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT. Education Sciences. 2012;7:583–590.
MLA Öncü, Semiral and Erhan Sengel. “PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT”. Education Sciences, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 583-90, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Öncü S, Sengel E. PEER EVALUATION OF TEAMWORK AND INDIVIDUAL STUDENT ACHIEVEMENT. Education Sciences. 2012;7(2):583-90.