BibTex RIS Cite

STUDENTS' VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 638 - 646, 01.03.2012

Abstract

This study investigated students' perceptions about the blended learning environment designed based on social constructivist approach for programming languages course in order to reorganize and improve the learning activities for that course for the future. In this context, students' expectations about the learning environment, their satisfaction about the course and finally their suggestions for the future practices for that course were explored. Participants of this study were 21 students taking programming languages course in the Department of Computer Education and Instructional Technologies of Uludag University Education Faculty. Results showed that students were satisfied taking that course with these settings. They stated that programming language course is difficult to learn but learning environment supported them to work together and therefore it provided good collaboration opportunities.

PROGRAMLAMA DİLLERİ DERSİ İÇİN HAZIRLANAN KARMA ÖĞRENME ORTAMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 638 - 646, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, programlama dilleri dersi için yapılandırmacı yaklaşıma göre tasarlanmış karma öğrenme ortamına ilişkin öğrenci görüşlerini analiz ederek, bu dersin gelecekteki uygulamaları için öğrenme ortamını yeniden düzenlemektir. Bu bağlamda çalışmada, öğrencilerin öğrenme ortamına ilişkin beklentileri, dersi bu şekilde almaktan memnuniyet düzeyleri ve dersin ilerideki uygulamaları için önerileri araştırılmıştır. Çalışmaya Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğrenim görmekte olan toplam 21 öğrenci katılmıştır. Araştırmada katılımcıların dersi bu ortamda almaktan memnun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcılar programlama dilleri dersinin zor dersler arasında yer aldığını belirtmiş, tasarlanan karma öğrenme ortamının, arkadaşları ile iletişim ve birlikte çalışma olanaklarını arttırdığını ve bu nedenle öğrenmelerine katkı sağladığını vurgulamışlardır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Adem Uzun This is me

Rüçhan Özkılıç This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Uzun, A., & Özkılıç, R. (2012). STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE. Education Sciences, 7(2), 638-646. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Uzun A, Özkılıç R. STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE. Education Sciences. March 2012;7(2):638-646. doi:10.12739/10.12739
Chicago Uzun, Adem, and Rüçhan Özkılıç. “STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE”. Education Sciences 7, no. 2 (March 2012): 638-46. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Uzun A, Özkılıç R (March 1, 2012) STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE. Education Sciences 7 2 638–646.
IEEE A. Uzun and R. Özkılıç, “STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE”, Education Sciences, vol. 7, no. 2, pp. 638–646, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Uzun, Adem - Özkılıç, Rüçhan. “STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE”. Education Sciences 7/2 (March 2012), 638-646. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Uzun A, Özkılıç R. STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE. Education Sciences. 2012;7:638–646.
MLA Uzun, Adem and Rüçhan Özkılıç. “STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE”. Education Sciences, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 638-46, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Uzun A, Özkılıç R. STUDENTS’ VIEWS ON BLENDED LEARNING ENVIRONMENT DESIGNED FOR PROGRAMMING LANGUAGES COURSE. Education Sciences. 2012;7(2):638-46.