BibTex RIS Cite

Elemantary School StudentsLearning About Nuclear Power Plants with the On-Line Scientific Argumentation Learning Program

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 647 - 654, 01.03.2012

Abstract

In this study, the purpose was to investigate the impact of socio-scientific online argumentation based teaching method about Nuclear Power Plants. This research was designed according to one group pretest-posttest modeling. The study was conducted with 21 students in Elazığ. 7th grade students received the on-line scientific argumentation learning program about Nuclear Power Plants, The data was collected with âNuclear Power Plants Achievement Testâ. The study was carried out for three weeks, four hours a week using Moodle. All the students were subjected to Nuclear Power Plants Achievement Testâ prior to the study. Data which collected with âNuclear Power Plants Achievement Testâ analyzed with SPSS. Results showed that the students posttest significantly outperformed the pretest, regardless of Nuclear Power Plants conceptions [t=6.02 p

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 647 - 654, 01.03.2012

Abstract

Bu çalışma İlköğretim öğrencilerinin bir sosyo-bilimsel konu olan nükleer enerji kullanımı, nükleer santrallerin riskleri ve faydaları hakkındaki farkındalıklarını ölçmek, arttırmak ve çevreye duyarlılıklarını geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Elazığ il merkezinde 7. sınıfda öğrenim gören 21 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma öntest- sontest tek deney gruplu desene göre yapılmıştır. Çalışmada moodle üzerinden online argümantasyon yöntemi 3 hafta, haftada 4 ders saati uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Nükleer Santral Başarı Testi öntest-sontest şeklinde uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin öntest-sontest sonuçları arasında anlamlı farkın olduğu bulunmuştur [t=6.02, p

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fikriye KIRBAĞ Zengin This is me

Gonca Keçeci This is me

Gamze Kırılmazkaya This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Zengin, F. . K., Keçeci, G., & Kırılmazkaya, G. (2012). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. Education Sciences, 7(2), 647-654. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Zengin FK, Keçeci G, Kırılmazkaya G. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. Education Sciences. March 2012;7(2):647-654. doi:10.12739/10.12739
Chicago Zengin, Fikriye KIRBAĞ, Gonca Keçeci, and Gamze Kırılmazkaya. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ”. Education Sciences 7, no. 2 (March 2012): 647-54. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Zengin FK, Keçeci G, Kırılmazkaya G (March 1, 2012) İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. Education Sciences 7 2 647–654.
IEEE F. . K. Zengin, G. Keçeci, and G. Kırılmazkaya, “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ”, Education Sciences, vol. 7, no. 2, pp. 647–654, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Zengin, Fikriye KIRBAĞ et al. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ”. Education Sciences 7/2 (March 2012), 647-654. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Zengin FK, Keçeci G, Kırılmazkaya G. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. Education Sciences. 2012;7:647–654.
MLA Zengin, Fikriye KIRBAĞ et al. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ”. Education Sciences, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 647-54, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Zengin FK, Keçeci G, Kırılmazkaya G. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN NÜKLEER ENERJİ SOSYO-BİLİMSEL KONUSUNU ONLİNE ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ İLE ÖĞRENMESİ. Education Sciences. 2012;7(2):647-54.