BibTex RIS Cite

ESTABLISHING A STUDENT MODEL IN INDIVIDUALIZED TEACHING SYSTEMS AND PRESENTING COURSE MATERIALS

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 700 - 712, 01.03.2012

Abstract

Nowadays, individualized teaching systems are one of the most popular subjects worked on by trainers and software developers. In line with the rapid development of Web-based distance education the learning preferences of students are constantly changing. Nowadays, using artificial intelligence techniques in education is becoming more and more popular. At this point, adding intelligence to teaching systems establishes individualized teaching systems. Individualized teaching systems mean offering individualized training to students by providing them with teaching materials that are adapted according to their special needs and capabilities. The developed web-based teaching system evaluates information belonging to students in the student model, takes into consideration the necessary content knowledge from field information and questions, and offers them to the user. The information collected from the user is compared to the information in the field model, the student model is updated accordingly, and as a result the system improves itself.

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 700 - 712, 01.03.2012

Abstract

Bireyselleştirilmiş öğretim sistemleri, günümüzde eğitimciler ve program yazılımcıları tarafından çalışılmakta olan en popüler konulardan birisidir. Web tabanlı uzaktan eğitim hızlı geliştiği için öğrencilerin öğrenme tercihleri de buna paralel olarak sürekli değişmektedir. Bugünlerde eğitimde yapay zeka tekniklerini kullanma gittikçe daha popüler hale gelmektedir. Bu noktadan hareketle öğretim sistemlerine akıllılık özelliği katmak, bireyselleştirilmiş öğretim sistemlerini oluşturmaktadır. Bireyselleştirilmiş öğretim sistemleri, öğretim materyalini öğrencilerin özel ihtiyaç ve yeteneklerine uyarlayarak, onlara kişiselleştirilmiş eğitim sunma anlamına gelmektedir. Geliştirilen web tabanlı öğretim sistemi, öğrenci modelindeki öğrenciye ait bilgileri değerlendirerek alan bilgisinden gerekli olan içerik bilgisini ve soruları alarak kullanıcıya sunmaktadır. Kullanıcıdan alınan bilgilerle, alan modelindeki bilgiler değerlendirilerek öğrenci modelinin güncellenmesi yapılır ve böylece sistemin kendini geliştirmesi sağlanmış olur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ferhat Bahçeci This is me

Mehmet Gürol This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Bahçeci, F., & Gürol, M. (2012). BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU. Education Sciences, 7(2), 700-712. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bahçeci F, Gürol M. BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU. NWSA. March 2012;7(2):700-712. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bahçeci, Ferhat, and Mehmet Gürol. “BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU”. Education Sciences 7, no. 2 (March 2012): 700-712. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bahçeci F, Gürol M (March 1, 2012) BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU. Education Sciences 7 2 700–712.
IEEE F. Bahçeci and M. Gürol, “BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU”, NWSA, vol. 7, no. 2, pp. 700–712, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bahçeci, Ferhat - Gürol, Mehmet. “BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU”. Education Sciences 7/2 (March 2012), 700-712. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bahçeci F, Gürol M. BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU. NWSA. 2012;7:700–712.
MLA Bahçeci, Ferhat and Mehmet Gürol. “BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU”. Education Sciences, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 700-12, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bahçeci F, Gürol M. BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM SİSTEMLERİNDE ÖĞRENCİ MODELİNİN OLUŞTURULMASI VE DERS MATERYALLERİNİN SUNUMU. NWSA. 2012;7(2):700-12.