BibTex RIS Cite

DERLEM TABANLI İKİ ARACIN TÜRK ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE DİL BİLGİSİ ÖĞRENMELERİNE ETKİLERİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 230 - 240, 01.02.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, derleme dayalı iki derlem aracı olan Bringham Young University-British National Corpus (BYU-BNC) ve AntConc aracının dilbilgisi öğrenim başarısına ve derlem kullanımına yönelik tutuma etkilerini karşılaştırmaktır. Çalışmanın araştırma desenleri şunlardır: ön test son test statik grup ve statik grup karşılaştırma. Araştırmanın örneklemi Mustafa Kemal Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümündeki birinci sınıf, birinci öğretim ve ikinci öğretim öğrencilerini kapsamaktadır. İlgili literatür ile karşılaştırıldığında, çalışma sonuçlarının benzeşen ve ayrışan yönleri bulunmuştur.

EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 230 - 240, 01.02.2012

Abstract

The aim of this study was to compare the effectiveness of two corpus tools, Bringham Young University-British National Corpus (BYU-BNC) and AntConc, in terms of achievement in grammar learning and attitude towards corpus use. The study has two experimental research designs: the static group pretest posttest and the static group comparison. The sample of this study was chosen from junior students in two sections of Computer Education and Instructional Technology Department in Mustafa Kemal University. Compared to related literature, the findings of the study revealed converging and diverging results.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Funda Sahillioğlu This is me

Yunis Şahinkayası This is me

Hamide Sahınkayası This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Sahillioğlu, F., Şahinkayası, Y., & Sahınkayası, H. (2012). EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. Education Sciences, 7(1), 230-240. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sahillioğlu F, Şahinkayası Y, Sahınkayası H. EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. Education Sciences. February 2012;7(1):230-240. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sahillioğlu, Funda, Yunis Şahinkayası, and Hamide Sahınkayası. “EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR”. Education Sciences 7, no. 1 (February 2012): 230-40. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sahillioğlu F, Şahinkayası Y, Sahınkayası H (February 1, 2012) EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. Education Sciences 7 1 230–240.
IEEE F. Sahillioğlu, Y. Şahinkayası, and H. Sahınkayası, “EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR”, Education Sciences, vol. 7, no. 1, pp. 230–240, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sahillioğlu, Funda et al. “EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR”. Education Sciences 7/1 (February 2012), 230-240. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sahillioğlu F, Şahinkayası Y, Sahınkayası H. EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. Education Sciences. 2012;7:230–240.
MLA Sahillioğlu, Funda et al. “EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR”. Education Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 230-4, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sahillioğlu F, Şahinkayası Y, Sahınkayası H. EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS` LEARNING ENGLISH GRAMMAR. Education Sciences. 2012;7(1):230-4.