BibTex RIS Cite

REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 241 - 250, 01.02.2012

Abstract

Bu araştırmada öğrenci ve ailelerin yaşamlarında rehberlik hizmetinin sağlanması amacıyla okullarda görev alan psikolojik danışma ve rehberlik öğretmenlerinin internet kullanımı konusundaki karşılaştığı sorunlar araştırılmıştır. Nitel olarak desenlenen bu araştırma farklı eğitim kurumlarında ve il merkezinde görev yapan 12 rehber öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Görüşme yöntemi ile elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin internet kaynaklı sorunlara yönelik bir eğitim almadıkları, farklı sorunlar yaşadıkları ve öğrenciler ile öğretmenlere yönelik bazı öğretmenlerin rehberlik yapma konusunda kendilerini yeterli görmedikleri sonuçları bulunmuştur. Ayrıca rehberlik açısından öğretmenlerin öğrenci ve ailelere getirdikleri öneriler de paylaşılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda öneriler getirilmiştir.

Evaluation Of The Guidance Teachers Sufficiency In Terms Of Internet Usage

Year 2012, Volume: 7 Issue: 1, 241 - 250, 01.02.2012

Abstract

In this research, to provide counseling services in the lifes of students and families, the problems that the teachers, working as a psychological counseling and guidance in schools, faced on the use of internet were investigated. This research, designed qualitatively, was carried out with 12 guidance counselors working in a different educational institutions and in the city center. The data obtained by interview method were analyzed by content analysis. As a result of research, it was found that teachers have not received an education about the problems originating from internet, living different problems and some teachers have not seen themselves sufficiently qualified about their guidance to students and teachers. Recommendations for the guidance of teachers and students also brought their families also shared. Suggestions have been made in accordance with the data obtained.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Halit Arslan

Ahmet Naci Çoklar This is me

İsmail Şahin This is me

Publication Date February 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Arslan, H., Çoklar, A. N., & Şahin, İ. (2012). REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 7(1), 241-250. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Arslan H, Çoklar AN, Şahin İ. REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. February 2012;7(1):241-250. doi:10.12739/10.12739
Chicago Arslan, Halit, Ahmet Naci Çoklar, and İsmail Şahin. “REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 7, no. 1 (February 2012): 241-50. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Arslan H, Çoklar AN, Şahin İ (February 1, 2012) REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 7 1 241–250.
IEEE H. Arslan, A. N. Çoklar, and İ. Şahin, “REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Education Sciences, vol. 7, no. 1, pp. 241–250, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Arslan, Halit et al. “REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 7/1 (February 2012), 241-250. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Arslan H, Çoklar AN, Şahin İ. REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2012;7:241–250.
MLA Arslan, Halit et al. “REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 7, no. 1, 2012, pp. 241-50, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Arslan H, Çoklar AN, Şahin İ. REHBER ÖĞRETMENLERİN; İNTERNETE YÖNELİK REHBERLİK AÇISINDAN YETERLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2012;7(1):241-50.