Bu araştırmanın amacı dik ya da bitişik eğik yazıya göre birinci sınıf öğrencilerinin okuma hızını ve anlama düzeyini belirlemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Burdur ili merkez ilköğretim okullarından yansız seçilen beş ilköğretim okulunun birinci sınıf öğrencileri örneklemi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde yüzde, frekans ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Öğrencilerin okuma hızlarını ve anlama düzeylerini ölçmek için uzman görüşüyle tamamlanan “Yaralı Kuş” ve “Yaralı Köpek” metinleri ve anlama soruları hazırlanmıştır. Araştırma soncunda öğrencilerin okuma hızlarının metnin bitişik eğik ya da dik temel yazı ile yazılmış olmasından etkilenmediği, sadece öğrencilerin ikinci okumalarının, hangi yazı biçiminden okurlarsa okusunlar, metni tanıdıklarından dolayı hızlı olduğu görülmüştür. Anlama puanlarında ise “Yaralı Kuş” metninde fark bulunurken, “Yaralı Köpek” metninde fark bulunmamasının nedeni öğrencilerin metni öğrenmiş olmaları olabilir. Bu konuyla ilgili yapılacak çalışmalarda okuma hızı ve anlama düzeyi ayrı çalışmalarda araştırılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |