Araştırmanın amacı, Temel Danışma Becerileri Eğitimi’nin psikolojik danışmanların empatik beceri düzeyine etkisi olup olmadığını belirlemektir. Araştırma 90 psikolojik danışman ile yürütülmüştür. 48 danışman deney grubunu ve 42 danışman kontrol grubunu oluşturmaktadır. Öntest ve sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Beceri Ölçeği ve bilgi toplama formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tekrarlı ölçümler için varyans analizi kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, eğitim kursu sonrasında deney grubunun empatik beceri düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı artış saptanmıştır. Psikolojik Danışmanların temel becerilerin uygulanması ve hatta çağdaş kuramlar ile uygulamaları hakkında, özellikle süpervizyon eşliğinde eğitilmelerine yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |