Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1659 - 1678, 01.03.2011

Abstract

KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1659 - 1678, 01.03.2011

Abstract

Herhangi bir alan veya konuda bilgi sahibi olmak, fikirler geliştirebilmek için öncelikle o alana ait temel kavramların doğru, bilimsel gerçeklere uygun bir biçimde kazanılmış olması temel esastır. Öğrencilerin kavramlar hakkında sahip oldukları zihinsel yapılar, yanılgılar varsa ise bunlar ortaya çıkarılmalı ve bunları gidermeye dönük faklı yaklaşım ve öğretim yöntemleri denenmelidir. Bu kapsamda kavramsal değişim yaklaşımını temel alan öğretim yöntemlerinin çoğunda öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi ön planda tutulmaktadır. Bu amaçla kullanılan etkili yöntemlerden biri de kavramsal değişim metinleridir. Kavramsal değişim metinleri öğrencilere; yanlış fikirleri anlama, irdeleme, neden yanlış olduğunun farkına varma ve doğru bilgilerle değiştirme fırsatı vermektedir. Ayrıca kavram yanılgıları ile bilimsel olarak doğru kabul edilen bilgiler arasındaki çelişkileri ortaya koyan metinlerdir. Bu çalışmanın amacı, coğrafya öğretiminde, kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılabilecek, kavramsal değişim metinlerinin hazırlanmasına ve sınıf içinde uygulanmasına ilişkin bir örnek sunmaktır. Araştırmada, örnek olarak sunulan materyallerin hazırlanma süreci, şekli ve içerikleri hakkında bilgiler verileceğinden, diğer coğrafya konularında çalışma yapacak araştırmacılara ve öğretmenlere katkı sağlaması beklenmektedir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Abdulkadir Uzunöz This is me

Yavuz Akbaş This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Uzunöz, A., & Akbaş, Y. (2011). KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Education Sciences, 6(2), 1659-1678.
AMA Uzunöz A, Akbaş Y. KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Education Sciences. March 2011;6(2):1659-1678.
Chicago Uzunöz, Abdulkadir, and Yavuz Akbaş. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6, no. 2 (March 2011): 1659-78.
EndNote Uzunöz A, Akbaş Y (March 1, 2011) KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Education Sciences 6 2 1659–1678.
IEEE A. Uzunöz and Y. Akbaş, “KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 2, pp. 1659–1678, 2011.
ISNAD Uzunöz, Abdulkadir - Akbaş, Yavuz. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6/2 (March 2011), 1659-1678.
JAMA Uzunöz A, Akbaş Y. KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2011;6:1659–1678.
MLA Uzunöz, Abdulkadir and Yavuz Akbaş. “KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 1659-78.
Vancouver Uzunöz A, Akbaş Y. KAVRAMSAL DEĞİŞİM YAKLAŞIMINA DAYALI COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2011;6(2):1659-78.