Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1679 - 1702, 01.03.2011

Abstract

İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1679 - 1702, 01.03.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında ilköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler öğretiminde, öğretmenlerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için ne tür etkinlikler yaptıklarını ve bu konuda karşılaştıkları sorunların neler olduğunu belirlemektir. Araştırmanın verileri iki aşamada toplanmıştır. Birinci aşamada 50 ilköğretim okulundan 210 öğretmene beşli likert tipi anket uygulanmış ardından 20 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Anket ile elde edilen verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve LSD testi kullanılmıştır. Görüşme verileri ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmenlerin eleştirel düşünme becerilerini kazandırmak için pozitif ortamı sağladıkları, programda yer almayan etkinliklere yer verdikleri buna karşın ise etkinliklerin öğrenci seviyesine uygun olmadığı, araç-gereçlerin ve zamanın yetersiz olduğu, ortamın uygun olmadığı, etkinlikleri hazırlamada ekonomik külfetin olması gibi güçlüklerle karşılaştıkları belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ahmet Doğanay This is me

Rojda Yağcı This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Doğanay, A., & Yağcı, R. (2011). İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 6(2), 1679-1702.
AMA Doğanay A, Yağcı R. İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. March 2011;6(2):1679-1702.
Chicago Doğanay, Ahmet, and Rojda Yağcı. “İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6, no. 2 (March 2011): 1679-1702.
EndNote Doğanay A, Yağcı R (March 1, 2011) İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 6 2 1679–1702.
IEEE A. Doğanay and R. Yağcı, “İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, vol. 6, no. 2, pp. 1679–1702, 2011.
ISNAD Doğanay, Ahmet - Yağcı, Rojda. “İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6/2 (March 2011), 1679-1702.
JAMA Doğanay A, Yağcı R. İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6:1679–1702.
MLA Doğanay, Ahmet and Rojda Yağcı. “İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 1679-02.
Vancouver Doğanay A, Yağcı R. İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ÖĞRETMENLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIKLARI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6(2):1679-702.