Bu araştırmanın amacı ücretli öğretmenliğe ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde 25 maddeden oluşan bir anket formu geliştirilmiştir. Bu anket formu, 149 okul yöneticisi ve öğretmene uygulanmıştır. Anket formundan elde edilen bulgulara göre; ücretli öğretmenliğin birçok açıdan olumsuz sonuçlar doğurduğu, eğitim kalitesinin artmasını engellediği ve zorunlu olmadıkça uygulanmaması gerektiği sonucuna varılmıştır. Uygulamanın zorunlu olduğu durumlarda ise sadece eğitim fakültesi mezunlarının ücretli olarak görevlendirilmesinin gerektiği, ücretli öğretmenlere girecekleri derslerle ilgili hizmet içi eğitim verilmesinin yararlı olacağı ve öğretmenlerin yetiştirilmesi konusunda yüksek öğretim kurumlarının ve Milli Eğitim Bakanlığının koordinasyon içerisinde olması gerektiği önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |