Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1821 - 1835, 01.03.2011

Abstract

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 1821 - 1835, 01.03.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı, birleştirilmiş sınıflarda öğrenci çalışma kitabında bulunan etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma 2010-2011 eğitim öğretim yılında Elazığ il merkezine bağlı birleştirilmiş sınıflı köy ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada 28 maddelik beşli Likert tipinde bir ölçek geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Öğretmen görüşleri cinsiyet, kıdem ve birleştirilmiş sınıf türüne göre analiz edilmiştir. Araştırma ile birleştirilmiş sınıflarda etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaşmadığı ve öğretmenlerin etkinliklerin çok etkili uygulanmadığını düşündükleri görülmüştür. Kıdem değişkenine göre öğretmen görüşlerinin farklılaştığı, hizmet süresi fazla olan öğretmenlerin etkinliklerin birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğine daha olumlu baktıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, birleştirilmiş sınıf türü açısından görüşlerinin farklılaşmadığı ve etkinliklerin her üç sınıf türünde de pek fazla uygulanabilir bulunmadığı belirlenmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Nuri Gömleksiz This is me

Elif Cüro This is me

Hasan Hüseyin Kılınç This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Gömleksiz, M. N., Cüro, E., & Kılınç, H. H. (2011). BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 6(2), 1821-1835.
AMA Gömleksiz MN, Cüro E, Kılınç HH. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. March 2011;6(2):1821-1835.
Chicago Gömleksiz, Mehmet Nuri, Elif Cüro, and Hasan Hüseyin Kılınç. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6, no. 2 (March 2011): 1821-35.
EndNote Gömleksiz MN, Cüro E, Kılınç HH (March 1, 2011) BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 6 2 1821–1835.
IEEE M. N. Gömleksiz, E. Cüro, and H. H. Kılınç, “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 2, pp. 1821–1835, 2011.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri et al. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 6/2 (March 2011), 1821-1835.
JAMA Gömleksiz MN, Cüro E, Kılınç HH. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. 2011;6:1821–1835.
MLA Gömleksiz, Mehmet Nuri et al. “BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 1821-35.
Vancouver Gömleksiz MN, Cüro E, Kılınç HH. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ETKİNLİKLERİN UYGULANABİLİRLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. 2011;6(2):1821-35.