Bu çalışmanın amacı, birleştirilmiş sınıflarda öğrenci çalışma kitabında bulunan etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma 2010-2011 eğitim öğretim yılında Elazığ il merkezine bağlı birleştirilmiş sınıflı köy ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada 28 maddelik beşli Likert tipinde bir ölçek geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Öğretmen görüşleri cinsiyet, kıdem ve birleştirilmiş sınıf türüne göre analiz edilmiştir. Araştırma ile birleştirilmiş sınıflarda etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre farklılaşmadığı ve öğretmenlerin etkinliklerin çok etkili uygulanmadığını düşündükleri görülmüştür. Kıdem değişkenine göre öğretmen görüşlerinin farklılaştığı, hizmet süresi fazla olan öğretmenlerin etkinliklerin birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğine daha olumlu baktıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, birleştirilmiş sınıf türü açısından görüşlerinin farklılaşmadığı ve etkinliklerin her üç sınıf türünde de pek fazla uygulanabilir bulunmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |