Research Article
BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 32 - 45, 01.02.2011

Abstract

Araştırmada ilköğretim altıncı sınıfta yer alan “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesi için öngörülen kazanımların mevcut imkânlar dâhilinde ulaşılabilirliği ile ilgili öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için İlköğretim Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi “yaşamımızdaki elektrik” ünitesi kazanımlarını içeren likert tipi ölçek(Ek-1) hazırlanarak İlköğretim Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi’ne girmekte olan 21 öğretmene cevaplatılmıştır. Bulgular SPSS paket programında Tanımsal İstatistik ve Tek Örneklem T-Testi ve Mann-Whitney U-Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler genel olarak kazanımlar ile ilgili olumlu görüş belirtmekle birlikte 3 kazanım ile ilgili olumsuz görüş belirtmişlerdir. Ayrıca ilçe merkezinde bulunan okullarda görev yapmakta olan öğretmenler ile yerleşim yeri kasaba (belde) olan okullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin kazanımlar ile ilgili görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır.

THE INVESTIGATION OF TEACHERS’ OPINION RELATED TO THE ACQUISITION OF THE UNIT, “ELECTRICITY IN OUR LIFE”, IN PRIMARY EDUCATION SCIENCE AND TECHNOLOGY CURRICULUM

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 32 - 45, 01.02.2011

Abstract

In this research, the definition of teachers' opinion related to the attainability with the existing facilities of foreseen acquisitions for the unit, "Electricity in Our Life", which takes place in 6th grade primary education curriculum has been aimed. To achieve this aim (goal), the Likert Scale, including the acquisitions for the unit, "Electricity in Our Life", which takes place in 6th grade primary education curriculum, has been prepared and applied to 21 teachers teaching science and technology to 6th grade primary education. The results have been analyzed in SPSS packet program by using Descriptive Statistic and Unique Sample T-Test and Mann – Whitney U-Test. At the end of the research, teachers have generally expressed positive opinions about acquisitions; however they have expressed negative opinion about three acquisitions. On the other hand, there occurred statistically apparent differences between the opinions of teachers who work at the schools in county center and teachers who work at the schools in villages.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hüseyin Eş. This is me

Mustafa Sarıkaya This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Eş., H., & Sarıkaya, M. (2011). İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 32-45.
AMA Eş. H, Sarıkaya M. İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. February 2011;6(1):32-45.
Chicago Eş., Hüseyin, and Mustafa Sarıkaya. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ‘YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK’ ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 32-45.
EndNote Eş. H, Sarıkaya M (February 1, 2011) İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 32–45.
IEEE H. Eş. and M. Sarıkaya, “İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ‘YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK’ ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 1, pp. 32–45, 2011.
ISNAD Eş., Hüseyin - Sarıkaya, Mustafa. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ‘YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK’ ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 32-45.
JAMA Eş. H, Sarıkaya M. İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2011;6:32–45.
MLA Eş., Hüseyin and Mustafa Sarıkaya. “İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ ‘YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK’ ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 32-45.
Vancouver Eş. H, Sarıkaya M. İLKÖĞRETİM 6. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ “YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK” ÜNİTESİ KAZANIMLARI İLE İLGİLİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2011;6(1):32-45.