Research Article
BibTex RIS Cite

THE STATE AND EVELUATION OF MUSIC EDUCATION PROCESS IN CLASSROOM TEACHING

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 183 - 196, 01.02.2011

Abstract

This research is conducted to research the common problems faced in the music education process of classroom teaching departments of the faculties of education and to develop solutions to those problems. Since the institutions of primary education are the point of departure for all kinds of education, they are also considered as the basis for the music education. Therefore, undergraduate level music education that classroom teachers' are given is critically important. In this study, the opinions and levels of proficiency of the 4th grade undergraduate students of the Classroom Teaching Department of the faculty of education of the Ynönü University are determined and gathered by using the inventory named " The state and evaluation of music education in classroom teaching, from the point of view of teaching staff and students". The datas gathered were evaluated in computer environment and as a result of the studies have been made, meaningful results were obtained.

SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 183 - 196, 01.02.2011

Abstract

Bu araştırma Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Müzik Eğitimi sürecinde görülen genel sorunların incelenmesi ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirilmesi amacıyla yapılmıştır. İlköğretim kurumları örgün eğitimin başlangıcı olduğu için müzik eğitiminin de temeli sayılmaktadır. Bu nedenle sınıf öğretmenlerinin lisans döneminde aldıkları müzik eğitimi oldukça önem taşır. Bu çalışmada, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenimine devam etmekte olan 4.sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin görüşleri ve yeterlik düzeyleri; bu derse giren öğretim elemanlarının da görüşlerine başvurularak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Sınıf Öğretmenliğinde Müzik Eğitiminin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Açısından Durumu ve Değerlendirilmesi” envanteri ile toplanmıştır. Elde edilen veriler değerlendirilerek, yapılan çalışma sonucunda anlamlı bulgulara ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hasan Arapgirlioğlu This is me

Betül Karagöz This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Arapgirlioğlu, H., & Karagöz, B. (2011). SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 6(1), 183-196.
AMA Arapgirlioğlu H, Karagöz B. SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. February 2011;6(1):183-196.
Chicago Arapgirlioğlu, Hasan, and Betül Karagöz. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 183-96.
EndNote Arapgirlioğlu H, Karagöz B (February 1, 2011) SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 6 1 183–196.
IEEE H. Arapgirlioğlu and B. Karagöz, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 183–196, 2011.
ISNAD Arapgirlioğlu, Hasan - Karagöz, Betül. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 183-196.
JAMA Arapgirlioğlu H, Karagöz B. SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6:183–196.
MLA Arapgirlioğlu, Hasan and Betül Karagöz. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 183-96.
Vancouver Arapgirlioğlu H, Karagöz B. SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE MÜZİK EĞİTİMİ SÜRECİNİN DURUMU VE DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6(1):183-96.