Research Article
BibTex RIS Cite

ASSESSMENT OF THE LEARNED REQUIREMENTS OF TEACHER CANDIDATES

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 208 - 218, 01.02.2011

Abstract

The study investigates teacher candidates' learned necessities that are composed of requirements such as success, commitment, autonomy and power. Survey model was employed in the research. Target population of the study was comprised of teacher candidates who attend AYBÜ Faculty of Education(N=460). Requirement Assessment Scale was utilized as data collection tools. At the conclusion of the study, Autonomy and Success were found to be required by teacher candidates the most.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 208 - 218, 01.02.2011

Abstract

Bu çalışmada öğretmen adaylarının başarı, bağlanma, özerklik ve güç gereksinimlerinden oluşan öğrenilmiş gereksinimleri incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelindedir. Çalışma grubunu, AİBÜ Eğitim Fakültesinde okuyan öğretmen adayları oluşturmaktadır (N=460). Araştırmada veri toplama aracı olarak Gereksinim Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, öğretmen adaylarının en fazla Özerklik ve Başarı, en az Bağlanma ve Güç gereksinimine sahip olduğu tespit edilmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Türkan Argon This is me

Selma Kaya This is me

Meriç Tuncel This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Argon, T., Kaya, S., & Tuncel, M. (2011). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 6(1), 208-218.
AMA Argon T, Kaya S, Tuncel M. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. February 2011;6(1):208-218.
Chicago Argon, Türkan, Selma Kaya, and Meriç Tuncel. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 208-18.
EndNote Argon T, Kaya S, Tuncel M (February 1, 2011) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 6 1 208–218.
IEEE T. Argon, S. Kaya, and M. Tuncel, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 208–218, 2011.
ISNAD Argon, Türkan et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 208-218.
JAMA Argon T, Kaya S, Tuncel M. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6:208–218.
MLA Argon, Türkan et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 208-1.
Vancouver Argon T, Kaya S, Tuncel M. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENİLMİŞ GEREKSİNİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6(1):208-1.