Yapılan literatür taraması sonucunda ülkemizde yaratıcılık ve eğitim alanında yapılan çalışmalarına ilişkin bir tarama çalışmasına rastlanmamıştır. Bu çalışmanın amacı ülkemizde 1999-2009 yılları arasında yaratıcılık ve eğitim alanında yapılan çalışmaları inceleyerek bu alandaki araştırmaların genel durumunu belirlemektir. Çalışma alandaki durumu belirleyerek eksiklikleri ortaya çıkarması ve alanda yapılan tarama çalışmalarının olmaması açısından önem taşımaktadır. Bu amaçla tarama modelinde betimsel bir araştırma yapılmış internet üzerinden yaratıcılık ve eğitim üzerine yapılan 49 makaleye ulaşılmıştır. Elde edilen makalelerin konu alanı, araştırma yöntemleri ve sonuçları açısından betimsel analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak; alanda yapılan araştırmalar son yıllarda artmış olsa da istenilen düzeye ulaşamadığı görülmüştür. Bu sonuçlardan hareketle araştırmacılara yaratıcılığın farklı alanlardaki yansımaları üzerine araştırmalar yapmaları önerilmiştir.
At the end of the literature revision, ono study has been found about creativity and studies about creativity on education field in our country. The aim of these studies to characterisize the general state of researches about creativity and education field by examining the studies made between the years 1999-200. study is important interms of being no revision studies in this field and finding out the locks in the area by defining the situation. By this aim a descriptive research is done through revision model and 49 articles about creativity and education are found on the Internet Obtained articles are analyzed descriptively in terms of the subject area, researches methods, and the results. Finally, altough the researches done in this field has increased recently, it is seen that they have not been reached the required state yet. So, researchers are advised to carry out researches about reflections of creativity on different field.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |