Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 386 - 393, 01.02.2011

Abstract

ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 386 - 393, 01.02.2011

Abstract

Bu çalışmada, yönlendirilmiş araştırma yaklaşımının uygulandığı laboratuar uygulamasına ön ve son laboratuvar tartışması eklenmesinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirmedeki etkililiği araştırılmıştır. Araştırma Sınıf Öğretmenliği anabilimdalı 2. sınıfında okuyan 115 öğrenciyle yapılan öntest-sontest uygulamalı deney ve kontrol gruplu yarı-deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın verileri çoktan seçmeli ve açık- uçlu sorulardan oluşan “Öğretmenlere Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Testi” (Aydoğdu, 2006) ile toplanmıştır. Bu testle öğrencilerin, gözlem, sınıflandırma, ölçme, tahmin, çıkarım, hipotez kurma, değişkenleri belirleme ve kontrol etme ve deney tasarlama becerileri ölçülmüştür. Nicel veri analiziyle elde edilen sonuçlara göre gruplar arasında istatistiksel anlamlı bir fark bulunmamıştır. Fakat, grupların her birinin öntest ve sontest ortalamaları kendi içlerinde karşılaştırıldığında sadece deney grubunun öntestten sonteste istatistiksel anlamlı olarak geliştiği bulunmuştur. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Gülşen Bağcı Kılıç This is me

Esra Yardımcı This is me

Duygu Metın This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Kılıç, G. . B., Yardımcı, E., & Metın, D. (2011). ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ. Education Sciences, 6(1), 386-393.
AMA Kılıç GB, Yardımcı E, Metın D. ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ. Education Sciences. February 2011;6(1):386-393.
Chicago Kılıç, Gülşen Bağcı, Esra Yardımcı, and Duygu Metın. “ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 386-93.
EndNote Kılıç GB, Yardımcı E, Metın D (February 1, 2011) ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ. Education Sciences 6 1 386–393.
IEEE G. . B. Kılıç, E. Yardımcı, and D. Metın, “ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 1, pp. 386–393, 2011.
ISNAD Kılıç, Gülşen Bağcı et al. “ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 386-393.
JAMA Kılıç GB, Yardımcı E, Metın D. ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ. Education Sciences. 2011;6:386–393.
MLA Kılıç, Gülşen Bağcı et al. “ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 386-93.
Vancouver Kılıç GB, Yardımcı E, Metın D. ÖN VE SON-LABORATUVAR TARTIŞMASI EKLENMİŞ YÖNLENDİRİLMİŞ ARAŞTIRMANIN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ. Education Sciences. 2011;6(1):386-93.