Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 406 - 414, 01.02.2011

Abstract

MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 406 - 414, 01.02.2011

Abstract

Çalışmada, ilköğretim 5.sınıf matematik dersinin değerlendirme sürecinde ürün dosyası kullanımının öğrencilerin öz düzenleme beceri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Beşinci sınıf olan iki grup üzerinde yürütülen araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmada Pintrich ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen, Üredi (2005)’nin Türkçe’ye uyarladığı “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği”nin alt boyutu olan “öz düzenleme” ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, matematik dersinin değerlendirme sürecinde ürün dosyası kullanımının öğrencilerin öz düzenleme becerileri üzerinde anlamlı düzeyde etki yaratmadığını ortaya çıkarmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Nihal Karakaş This is me

Sertel Altun This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Karakaş, N., & Altun, S. (2011). MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences, 6(1), 406-414.
AMA Karakaş N, Altun S. MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. NWSA. February 2011;6(1):406-414.
Chicago Karakaş, Nihal, and Sertel Altun. “MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 406-14.
EndNote Karakaş N, Altun S (February 1, 2011) MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences 6 1 406–414.
IEEE N. Karakaş and S. Altun, “MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 406–414, 2011.
ISNAD Karakaş, Nihal - Altun, Sertel. “MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 406-414.
JAMA Karakaş N, Altun S. MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. NWSA. 2011;6:406–414.
MLA Karakaş, Nihal and Sertel Altun. “MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 406-14.
Vancouver Karakaş N, Altun S. MATEMATİK DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE ÜRÜN DOSYASI KULLANILMASININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. NWSA. 2011;6(1):406-14.