Çalışmada, ilköğretim 5.sınıf matematik dersinin değerlendirme sürecinde ürün dosyası kullanımının öğrencilerin öz düzenleme beceri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Beşinci sınıf olan iki grup üzerinde yürütülen araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmada Pintrich ve De Groot (1990) tarafından geliştirilen, Üredi (2005)’nin Türkçe’ye uyarladığı “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği”nin alt boyutu olan “öz düzenleme” ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları, matematik dersinin değerlendirme sürecinde ürün dosyası kullanımının öğrencilerin öz düzenleme becerileri üzerinde anlamlı düzeyde etki yaratmadığını ortaya çıkarmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |